2009-01-29

Tur att man slipper...

Alltså, mina kollegor Linus, PellePlutt, Michelina och Minus...gör DET frivilligt! Matte gör det också, men hon har åtminstone vett att inte göra det barfota!
Vad vad vad?
Jo, går ut i det kalla vita!
Jag nöjer mej med att sitta inne i värmen, på fönsterbrädan och spana ut genom fönstret!
Jag fååååååår inte vara ute ens en gång. Matte tror att jag rymmer och inte hittar hem igen, eftersom jag är född fri! Katten Fjutten-född fri! Vilken filmtitel! Tror jag ska bli skades-polare eller vad det heter. Man får vara med på film i alla fall och sedan går man på bio. Verkar vettigare än att gå på kall snö i alla fall.
Här kommer en film förresten, en kortkattfilm eller kattkortfilm. Det är kollegan Linus Lurvig, kolla kolla kolla hans päls!

1 kommentar:

Unknown sa...

Burr, jamar jag bara. Fy så kallt det såg ut. Vet ju själv hur det är att springa runt i snö som går upp till magen. Vi katter har det nog bäst inne på fönsterbrädan med en skål kattmat inom räckhåll.