2009-03-01

Fan-tass-tiskt

Ikväll har PellePlutt och jag verkligen samarbetat! Vilket fan-tass-tiskt teamwork!
Vi slaktade ett papper tillsammans... Pelle började, det var tufft att få grepp om pappret med tänderna eftersom det var ett halt papper. Så han kallade in mig för att hålla ena tassen på pappret så det inte smet iväg.
Då passade jag på att smaka lite, bläsch det var inte gott men det prasslade kul. Jag, som är läs-och skrivkunnig, såg några bostäver på pappret. Jag kunde urskilja bokstäverna S...T..Ö...D...HEM..S...K...ont...raKT. Oj dååååååå! "Viktigt papper!" jamade jag till Pelle som tittade upp med två stora pappersbitar i mungipan. DÅ...DÅ....kommer MATTE!
Jag försökte se oskyldig ut, mina ögon glittrade mot matte och jag log ett katt-leende som aldrig tidigare skådats på den här adressen. Pelle drog iväg och matte efter! Pappersstrimlaren är tagen på bar gärning, ropade matte då hon såg papperbitarna sticka ut i Pelles mungipa. Jag kan jama att matte var inte glad!
Nu måste hon göra nytt Viktigt Papper. Men jag hörde henne säga till husse: Jag får skylla mig själv som lät pappret ligga framme uppe på datorn. Så matte är inte arg på mig eller PellePapper längre. Hon kan inte vara arg på oss så länge eftersom vi är så fruksvansvärt gulliga! Fniss!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Samarbete är viktigt. Nu kanske din matte lär sig att inte lämna papper framme hur som helst. Det är tur vi katter har examen i att se söta ut. Det är nog vårt främsta försvar mot ilskna mattar och hussar.

Anonym sa...

Oj oj..jag ser Fjurres Sheshirekattleende framför mig...helt oskyldig, alldeles säkert, matte!

//Helen