2009-04-17

Det finns en teori...

Rapport från sjukstugan:
Linus, läget oförändrat, trött, lite ruggig, ska börja med dietmat och Pankreatin Strö idag. Vet inte vad det är, låter som kattsand tycker jag, hihi... Men det är något han ska äta eftersom hans bukspottkörtel bråkar med honom och inte vill jobba på rätt sätt
Minus, aj aj i tassen, äter sin medicin men vill ha REVANSCH, en returmatch mot M-katten(se nedan)
PellePlutt, trött, får nu bara blöt mat och äter glukosamin för att stärka något som sitter inne i kroppen, någon väg visst, Urinvägen eller vad den hette!
Fjutten, pigg, lekfull och gosig mot matte!
Michelina, pigg och självständig, som vanligt!

Nu till teorin:
Nästan allt kan bero på M-katten! Pelles knaggliga Urinväg KAN vara stressrelaterad...hoppsan vilket snyggt människoord! Och vad finns det för stress vid vår lilla stuga?
Svar:M-katten
För er som inte känner till M-katten sedan tidigare vill jag bara berätta att han kommer smygande och spelar tuff och vill ta över hela världen! Han bråkar med allt som kommer i hans väg, slåss och hotar! Han smyger upp på fönsterbrädan utanför och ser ruskigt elak ut, han smyger vid dörren och visar sina blixtrande ögon i lilla fönstret bredvid dörren. Han sprider sina dofter genom att kissa på dörren, bilen och andra strategiska ställen, bara för att han vill bevisa att han är Kung här. På vår gård!
Man får inte uttala hans namn... Bokstaven M står för något hemskt.

Det råder nu TOTALT utegångsförbud! Igår klockan 11 på morgonen smög han omkring här utanför. Han brukar hålla sig borta ända tills det blir mörkt, men nu har han tydligen bytt taktik!
Och någon returmatch för Minus...ha ha ha ha, glöm det!

1 kommentar:

Unknown sa...

Nä nu blir jag fräsande ilsken. Det ska då inte komma någon översittare och bråka med mina kompisar. Ska jag skicka ett paket med tassjärn och svansklubbor, så ni kan tjonga till M-katten? Annars kan jag skicka en bok fylld med bilder på kattens svagare punkter. *tass*