2009-05-14

Kamma gräset?


Jag sitter på min plats i fönstret och spanar ut. Ser matte där ute och ser kattgården där Minus och Pelle är. Men vad katten gör matte? Hon har en stor kam på ett långt skaft och KAMMAR gräset! Helt sjukt! Gräset tappar tydligen päls på våren precis som vi, det fastnar massa saker i kammen och det blir en stor hög med gräspäls och annat löst katterial.
Ja ja, vem orkar bry sig... Jag lägger mig på fönsterbrädan, just där solen gjort en varm fläck, gäspar lite och somnar om. Det är härligt att vara katt.



Syrran Vilda och jag precis när vi hade kommit in till matte alltså första kvällen på hotellet!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Människor ÄR underliga. Man tror att man kommit på hur dom funkar, så gör dom plötsligt något tokig. *skakar på huvudet* Du har rätt i att det är skönt att vara katt.

Ville the cat sa...

Här finns det också en katt som heter Wilda