2009-06-24

En tänkare är jag

Jag har en funderardag idag. Om ni tvåbeningar bara visste vilka filosofer vi är, vi katter.

Vi tänker på storta ting, såsom varför kudden inte känns riktigt bra under vänster framtass. Eller varför matskålen står så himla långt bort och jag inte orkar trampa dit. Eller varför det luktar så starkt när tvåbeningar borstar tänderna. Eller hur mattar och hussar kan stjälpa i sig kopp efter kopp med kaffe och tycka att det är sååå gott! Eller om jag ska orka gäspa... Eller varför det kliar lite i nacken. Eller om jag ska orka ta mig till fönsterbrädan och titta på en kraxmaskin som sitter där utanför och gapar. Eller om jag överhuvuvtaget ska orka tänka något mer idag...

Lata dagar med




1 kommentar:

Unknown sa...

Det är precis såna där saker jag brukar grunna på. Mycket viktigare saker än vad våra människor tänker på. Filosåfär, är vad vi är. *tass*