2009-07-03

Kloklippning

Vi har allmän kloklippning här hos oss. Matte-snillet har räknat ut att hon ska klippa 7 X 18 klor och fått det till 126 klor! Vassa! Minus var först, det gick bara fint. Sedan Pelle, inga miss-öden. Sedan jag=vägrade! Jag stack och gömde mig så det blev tji kloklippning. Ja jag ÄR svår. Matte brukar få ta en klo då och då... Och så brukar jag lyckas riva matte med de klor som är oklippta.

Sedan blev det inackkissarnas tur! Matte var importerad eller vad det heter. Hon sa det när hon kom in. Imponerad kanske det heter och det verkar betyda att det gick bra! Så nu är...4 X 18 klor klippta. Matte-snillet räknar ut att det blir 72 klor. Kanske bjuder jag på den 73:e klon imorgon!
Spinn lugnt vänner, vi jamar vidare imorgon!

5 minuter senare, kort uppdatering: 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 ! Bingo! Ha ha ha...trodde ni de va mina klor? Nä nä nä...Linus är 18 vassa spetsar fattigare!

3 kommentarer:

Nea theCat sa...

Hatar kloklippning. Det tar sån tid att få dem vackert spetsiga igen.

Tass!

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Hiii hiiii..vackert spetsiga!

Unknown sa...

Rackarns människor som inte kan låta våra klor få vara ifred. *fnys*