2009-07-22

Passa er för stick!

Min husse har fått ont i fingret på höger tass. Han stoppade ner tassen i gröngräset och där satt troligtvis en grinig jordgeting som var less på sin tillvaro.

Mr. Jordgeting satte ett stick i fingret och husses finger förvandlades från storlek Medium till storlek XXL! Husse fick gå till doktorn och har fått medicin. Det är riktigt synd om husse! Han kan inte diska och inte spela golf(gissa vilket han är mest ledsen över...ha ha).

Så vänner, passsa er för stick! Jaga bara oskyldiga flugor som Nea gör! Fjärilar går också bra, myggor är helt ok. Vill ni ha större vilt kan ni anfalla husses eller mattes tår på natten!

God katt önskar Fjutten med kollegor!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag brukar också undvika jordgetingar. Dom verkar allmänt griniga. Ta tass om din husse nu, människor är ju så känsliga.

Anonym sa...

Voff (ja, jag vet...jag har inte hittat någon kattiska-kurs ännu...ursäkta)!
Krafs krafs krafs...fästingar, voffar jag bara, fästingar, krafs krafs krafs...
KAN inte någon hjälpa mig att klia mig på ryggen??? Krafs krafs krafs...

Matte!
TA BORT DEM!!!

Slick från
Trassla, kli kli kli krafs krafs krafs...

Nea theCat sa...

Tillhör jordgetingar sånna surisar? Eller var det surrisar de hette?