2009-09-03

Det var Minus...

Ja då, alldeles riktigt gissat Nea The Cat. Det var M-kattens fel! Igen! Vi fick gäster och Minus slängde sig ut genom dörren och försvann. Matte letade och letade.
Matte gick och la sig men var så orolig för Minus så hon kunde inte somna. Plötsligt hör hon slagsmålsljud utanför huset! Matte studsar upp, på med morgonrocken och springer ut barfota för att kolla. Då är det alldeles lugnt där ute. Vi satt inne på fönsterbrädan med flaskborstsvansar, Pelle och jag!
Matte går in och hämtar ficklampan och sedan går hon för att söka rätt på Minus. Ingen Minus någonstans! MEN så hör matte ett ynkligt jamande... Var katten är katten? Till slut lyser matte med ficklampan upp i ett träd! DÄR sitter Minus och skakar. Och han har glömt(igen) hur man tar sig ned. Matte lockar och lockar, men inte! Efter en kvart går matte och hämtar stegen...
Det finns bara en utväg för matte: klättra upp(i morognrock och barfota), ta Minus i famnen och klättra ned! Det var vingligt kan jag jama! Dagen efter ser matte att Minus har slitit bort en klo(igen!). Men det blev inga allvarliga skador, men jag lovar er, Minus sov i ett helt dygn!

Inga fler äventyr nu! M-is satt förresten här utanför i morse när matte bar Pelle till kattgården.
Suck...vi har problem.

1 kommentar:

Unknown sa...

Fy så otäckt. Jag blir så arg på den där m-katten att morrhåren darrar. Vilken knöl! Stackars lilla Minus, hoppas ni tröstar honom ordentligt. Ge matte en svanskram för att hon klättrade på stegen. Jag har sett husse göra det och det är ingen vacker syn. *ryser*