2009-10-29

Underlig ordning!

Matte och husse har ett underligt liv! Dom springer omkring som tossingar, stressar och flänger.
Lär er av oss katter, ta det luuuuuugnt!
Idag har det varit en underlig ordning här hemma. Vi har varit uppdelade! Tycker ni att det låter dumt och skumt? JAAA, är svaret!
Så här var det: matte är borta på en marknad två dagar. Och dessa två dagar jobbar husse hemma i huset med en massa folk som kommer hit och spelar instrument. Då springer dom ut och in här och matte är så orolig att vi ska SMITA UT!
Så då blev det sluten vård :) idag! Jag Fjutten fick tilldelat mig sovrummet. Mat, vatten och låda.
Linus och Michelina fick vara ute som vanligt. Ida och My fick låna Jeppes rum. Minus och Pelle fick vara i Lillstugan.
Imorgon blir det ändring. Då ska Ida och My vara i Lillstugan för dom får besök av sin matte! Tror jag behåller mitt rum , det var lugnt och skönt där!
Spinn lugnt kompisar, vi katter kan ju konsten att njuta av livet!

1 kommentar:

Wikki Bloggkatten sa...

Hoppas det går bra med alla rumsindelningar och donande!!! Skönt för de där missarna att du delar med dej av din matte, det ska du ha en extra tasskram för!
Du kommer väl med på min bloggHalloweenfest? Ta med kompisarna!
TasKram Wikki