2009-12-16

Alla heter Pelle!

Matte tror att vi inte kan våra EGNA namn! Jag skulle vilja jama så här istället: Matte blandar ihop alla våra namn, det är HON som inte kan våra! Sååååå, för säkerhets skull, när hon ropar t.ex PELLE så tassar vi dit allihop. Det kan ju dessutom vankas till exempel smakprover på skinka eller något annat smarrigt.

Men då måste matte kläcka ur sig: Jassssååååå, heter du Pelle du? Och du med? Heter ALLA Pelle idag?
Fjant-tant! Matte blandar t.ex alltid ihop Minus och Linus namn...

Nej, hör ni vänner, nu ska jag inte klaga. Vi har det varmt och gott här inne. Vi har ren låda, mat i skålarna och en matte och husse som tycker om oss. Behöver jag jama att det inte är alla katter som har det såååå bra som vi?

Vi har -23.6 grader kallt ikväll, och vi tänker på de katter som inte har någonstans att ta vägen ikväll, som kanske är hungriga och som fryser om tassarna...

Det här är Freddy. Vi hjälpte honom att få komma in förra vintern. Han fick några fina månader hos en snäll familj, han sov kungligt i nybäddade sängar och fick näringsrik mat. Tyvärr hade han för svåra skador från sin tid i ute kylan. Han vandrade över regnbågsbron en sen kväll i maj.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Man ska nog vara lycklig över det man har. Blev lite ledsen när jag läste om Freddy. Stackars kissen. *sniff*
Förresten så kommer jag också tassandes till husse fast han ropar på Snuffe. Precis som ni jamar, det kan ju vankas något gott.

Anonym sa...

Oj, hjärtat brister när man ser denna fina misse! Vilka människor är det som överger sin katt? I denna kyla, till att dö... Gråter... Härligt att Freddy fick några månaders värdiga liv innan döden kom.

Tack för ditt underbara arbete med dessa djur, Cammo! Utan dig hade dom varit döda...

Päivi

Dui och Deco sa...

Jamans så kallt! Vi är tacksamma att vi är inne och tänker precis som ni på våra kompisar som inte har något hemma.. Tasskram

Maja sa...

Kallt här med. Igår när Moje och jag sprang ut och satte oss frös vi om tassarna och öronen så att det sved. Tant Sivan och tant Molly frös nog åxå för dom var inte ute länge. Idag ville jag inte gå ut så jag la en pralin i sandlådan i stället. Husse får plocka upp många praliner och kokosbollar ur våra lådor nu. Måste åxå jama att husse har hämtat ett träd som heter Gran. Gran ligger ute nu men vi ska snart ta in Gran säjer husse. Det blir kul tror jag.

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Sippo:Mjauuu, man blir ledsen i ögat när man tänker på Freddy...och de katter som lider.
Päivi: Vi lånar ut vår matte ibland...så hon får göra bra saker för kollegorna.
Dui och Deco: Kallt som katten, och det är tufft för våra vänner där ute :(.
Maja:Iiii, när det svider kring öronen är det riktigt svinkallt. Tant Molly är väl säääärskilt glad att hon får vara inomhus. Tänker på de som är kvar där borta...

Wikki Bloggkatten sa...

Vilken vacker Freddy, ja han fick i alla fall en försmak på kattparadiset då i sitt fina hem - och gissar jag rätt så kom det dit in en ny behövade kisse efter honom? Vi blir ju lite tokiga vi som hjälper hittekatter och kan inte låta bli att ta hem en till och en till och... ge dem Kärlek!
NosPuss Wikki