2010-02-28

Linus leker Sibirian Husky!

Att vi kan vara så olika vi katter. Det enda som är likadant med mig och Linus till exempel, är att vi har nos, tassar, svans och päls. Pjaaa, lite till kanske, men inte mycket!
Linus tycker ju om vintern. Alltså, inte när det är 25 grader kallt, men lite lagom kallt och SNÖ!
Jag Fjutten hatar vintern!
Linus tycker om att ligga UTE när det snöar!
Jag Fjutten tycker om att ligga INNE när det snöar!
Vet ni vad han gör? Han leker Sibirian Husky, alltså draghund! Fast han drar inte slädar, nej någon måtta får det vara! Men han ligger i snön och snöar över. Man ser bara en kulle. När kullen reser sig, ser man att det är Linus!
Och han ruskar inte ens av sig snön... nej då han tassar omkring där med flera kilo snö på ryggen.
Men herre min katt, vad är det för fel på honom?

Matte har skojat till det lite, kolla här:


Själv är jag bara en helt normal katt som gillar soffan bättre än snön...gäsp!

7 kommentarer:

Nea theCat sa...

Ähum.. de e min starka övertygelse att katter inte skall gilla snö, regn och allmänt blask! Katter skall gilla att vara varm och torr under tassarna.

Kanske har Linus förstått de där med att gilla läget kanske :D

Anonym sa...

Jag håller med Nea. Du borde kanske skicka Linus till en kattpratare så han får jama ut om sin barndom och lite sånt.

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Nea: Kan bara jama med! Varma torra tassar=underbart.
Sipoo: God idé :):) med kattpratare, eller en psykikattriker! Måste ha med barndomen att göra...

Dui och Deco sa...

Hmm, skumt klart det är bättre att ligga inne i värmen..Tasskram

Anonym sa...

*skutt skutt skutt*
Jag vet! Jag vet! Jag vet!
-Linus MÅSTE bara vara en Tibetansk terrier i själen!
...eller också har han blivit hundnappad och uppfostrad av en TT...
-Vilken schysst kisse...!

Trassla Knäppvovve

Findus, Isak och Rasmus sa...

Försöker han kattmoflera sig för att jaga pippisar? Men de är nog inte heller ute och flyger när det snöar, förstås... *kurr*

Trollungarnas Värld sa...

Hej, jag var tvungen att tassa över och säja hej. Jag gillar värme och bara värme.