2010-02-11

Tomtens fru Lucia

Tomten har ju flyttat och har provanställning! Matte har fått rapport om att det går..."så där". Matte ska åka dit och hälsa på, eftersom Tomten helst bara vill ligga i en garderob och snarka! Men man måste ju tänka på att han behöver tid att vänja sig. Tänk att jag har varit hos matte nu i 2 år och 3 månader, och jag är fortfarande lite blyg!
Igår var matte och Vildas matte ute och körde katter. Dom var och hämtade Lucia, Tomtens fru, och körde henne till veterinären. Kanske trodde Lucia att det var dax att "lussa"? När hon kom hem till stödhemmet igen, hade hon nämligen något konstigt på huvudet! Då vänner, måste jag få fråga:
Är detta något ni känner till? Är detta en Luciakrona? Det verkar som om det varit någon slags drog(aj aj aj) inblandad i det hela, för Lucia var snurrig huvudet och vinglade. Illa illa!
Här är hon:

Om ni har några teorier om detta fenomen, tveka inte, ge mig ledtrådar!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Soppskål, som emil i lönneberga?
//Wilmer X

Anonym sa...

Min fästmö som bodde med oss förut, var jätteblyg i flera månader. Det tog ett halvår innan hon vågade hälsa på husse. Den där tratten som Lucia har, verkar vara en skällisvarnare av äldre modell. Skällinte 0.32 tror jag bestämd.

Nea theCat sa...

Jotack! Ja känner igen den allt för väl! Miss-tänker att Lucia gått med i klubben för kattererade flickor! Ja fick bära en sån där dumstrut i nästan 10 dagar.

Åh vad ja lider med Lucia. De e INGE KUL kan ja säga! Persedel vård är stört omöjligt. Slicka bort kli på såret är också svårt, men inte omöjligt om man är vig (de var ja).

Skickar massor av tröst tassar till Lucia

Sixten sa...

åh, en sån otäck tratt fick jag med ha i ett flertal dagar. det var den mest hemska tiden i mitt liv för jag fick inte gå ut och sen gick den där tratten emot en massa saker hela tiden. Jag sov hela dagarna i protest, för det värsta med allt ihop var att jag fick ha tratten för att en annan katt anfallit mig och rivit loss halva örat somde sen fick klippa bort lite av. Tass/Sixten

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Sippo: Ok då vet vi att det kan finnas hopp för en blyg Tomte med! Skällinte 0.32...aha! Skrämmer den eller varnar den bara för skällisar?
Nea: Kattrerad..aj dååå? =inga fler ungar? Skönt för henne, hon behöver vila upp sig!
Sixten: anfall på öppen gata?Fräckt! Och ont i örat antar jag? Du ska begära skadestånd!

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Hihi..Wilmer X; soppskål!

Dui och Deco sa...

Åh en sån där som är så jobbig! Det går ju inte att gå ordentligt! Nosbuff

Klosterkatterna sa...

Ånej! Inte en sådan där! *ryser* Stackars, stackars Lucia... det är elva år sedan nu, men jag minns ännu med fasa den läskiga struten de satte på mig när jag hade kattererats. Tänk, jag somnade så snällt hos veten och när jag vaknade hade jag BÅDE stickiga taggar i magen och den där hemska struten på huvudet... får man verkligen göra så mot en liten söt katt?!? Men matte förbarmade sig över mig när hon såg hur olycklig jag var, och vi kom överens om att ifall jag inte bet på taggarna på magen skulle jag slippa struten... och sedan tog hon den av mig. Puh! Och jag höll mitt löfte... taggarna fick sitta kvar tills veten tog bort dem med en sax. Hoppas att Lucia också slipper struten snart!

Tass från Imma, abbemissa.

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Dui och Deco: det jamas om att Lucia gått in i väggen!Tratten i vägen hela tiden!
Klosterkatterna: strutar borde förbjudas! Snyggt gjort att lova att inte röra taggarna och ännu snyggare gjort att hålla löftet! Puss!