2010-02-15

Utrustning*uppdaterat :)

Matte har tagit med sig utrustning till Tomtestugan för att vi ska få svar på frågan vad som gömmer sig där ute och varför det lyser i fönstret.
Utrustning 1: Kamera
Utrustning 2: Blixt
Utrustning 3: Radio
Utrustning 4: Påse med Kunglig Kanin(Trasslas uttryck)
Vi väntar med spinning att hon ska komma in så vi får veta!
Varför kommer hon aldrig?















Så här gullig ser Tomtestugan ut på sommaren!




Jamat och klart!
Det var detta som fanns i Tomtestugan! Tomten is back!


16 kommentarer:

Anonym sa...

*sniff*
*försiktiga låga små svansvift*
...ursäkta... jag tror att det var jag som kallade maten för Kunglig Kanin först.
Det var nog hos Stationskatterna som jag voffade om det i förra veckan...
*sniff*

Även vovvar vill ju ha sin rätt i samhället...

Trassla

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Rätt ska vara rätt! Det ska genast rättas. Kungliga Kaninerna voffades det om hos Trassla.

Anonym sa...

Jamars vilken söt kisse. Ska han bo kvar hos er nu?

Anonym sa...

*skutt skutt skutt*
Oj. Hoppas att jag inte skrämde någon kisse med mina glada skutt...
Jag blev bara så lycklig över att ni förstod vad jag voffade.
*jättevift jättevift jättevift*
Ursäkta, jag KAN ju inte spinna för att visa min glädje!
Tass från Trasslavovven

Findus, Isak och Rasmus sa...

Så fin han är, Tomten! Det märktes verkligen att han tyckte det var mysigt med kamning. Nästan så att han strök sig mot kammen. Duktiga ni och matte är som kan visa film. Kurr och burr.

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Vi önskar sååå att Tomten kunde bli en av oss... Men matte har sagt att han söker en egen anställning hos någon familj.Han behöver liksom ett eget revir, egna människor att pyssla om. Vi är redan 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 st här inne hos oss. Kärlek finns i massor, men matte måste hinna pussa på alla, ge alla oss egen tid med matte och så ska vi dela med oss tid till alla föreningens katter också. Vi ska leta BÄSTA familjen till Tomtemannen!

Nea theCat sa...

Vad fin Tomten är!

Sen vill ja jama till Trassla att inte komma och vovva till sig här inte. Ja har faktiskt jamat om Kunglig Kanin för lääääääänge sen. Så de så *räcker ut lång vacker tunga åt Trssla*

*Fnissar*

Dui och Deco sa...

Lilla Tomten, vad synd att inte farbrorn hade mer tålamod. Men då var det inte rätt hemma får vi trösta oss med. Nosbuff

Anonym sa...

OK då Nea. Du har säkert rätt. Du var säkert först. Hade väl missat det då.
*suckvoff*
Det här är ingen bra dag för vovvar. Sigge och Sippo har dessutom lagt ut en elak film på sina bloggar.
*yyyyyyl*

...jag går och lägger mig i korgen och drömmer om SNÄLLA kissekatter och SNÄLLA hundar...inte som den där dumma vovven som bet/rev mig häromdagen...

*ynk ynk*
Trasslavovven

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Hej vänner! Hihi, här skall voffas och jamas coh diskuteras upphovsrätt! :):)Kunglig Kanin är i vilket fall ett purrfekt namn på en god mat!
Trassla, har du någon blogg man kan tassa in på och jama lite?

Och nej, det var inte rätt hem för Tomtegubben... Men det var värt ett försök säger matte!

Anonym sa...

Egen blogg?
Jag?
*vift vift vift*
MAAAATTEEEEE!!!
Här är en kissekatt som vill att jag ska voffa på en egen sida!
MATTE?
Varför har du satt i öronpropparna?
JAG är väl ingen biofilm, rockkonsert eller fotbollsmatch?
Hallå, matte?
*petar med tassen*
Matte: Vasadu, Trasslan lilla? Joggbluffa? Soffslagga? AHA! Bloggvoffa!
Hmmm. Då måste vi hitta på ett namn först.
Tål att tänka på...
Trassla: Ni kissar får kanske ge mig ett tasstag att sparka igång matte så att hon kan hjälpa mig att bloggvoffa?!?

*drömmande*
...en egen vovveblogg...hmmmmmmm...

Trassla Pälsboll

Nea theCat sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nea theCat sa...

Ja klart Trassla skall ha en blogg!!!!


Alla som vill att Trassla skall skaffa en blogg räcker uppe en tass (ja räcker upp fyra + svansen)

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Vi är åtta katter x 4 tassar..isch nu blev det svårt, 32 tassar åsså alla svansar..alltså plus 8 blir...40 röster!
Trassla Goes Blogging!

Findus, Isak och Rasmus sa...

Jamarns bra idé, Fjutten! Vi vill förstås också läsa om trasslerier! Vi sparkar (väldigt försiktigt) på Trasslas matte så hon kommer igång. Och så räcker vi upp allt vi har: 12 tassar och 3 svansar! Kurr.

Anonym sa...

*fnissvoff*
Matte försöker och försöker, men hon är inte så tjenis med datorer...
Sticka raggsockor är hon betydligt bättre på.
T ex. så låser sig skärmen vareviga gång hon vill titta på Tomtefilmen. Det gååår bara inte.

Min egen blogg är nog på gång...men matte är misslynt över att den är totalt hopkopplad med det lilla försök till egen (VAD ska hon med den till???) blogg som försökte starta för ett tag sedan.
*gruff gruff*

Vi hörs, kanske t o m SES snart!
Tack för all tass - och svanshjälp för att få igång trögisen!

Trassla Pälsboll