2010-07-14

En mini!

Vi har fint besök här.
En minitvåbening.
Help me,  han är så liten så han har inte lärt sig att stå på de två benen ännu! Jag är så nyfis så jag spricker snart! Det är två stora tvåbeningar som har kommit hit, den ena är min lillhusse och den andra är lillhusses fästmö. Sist dom var här hade dom inte fått sin baby. Då förvarade dom den i lillhusses fästmös mage!! Nu förvarar dom den lille i en vagn med hjul. Det ser mysigt ut, mjukt och skönt och väldigt bekvämt att få åka i en vagn.

Jag har inte bestämt mig för om jag ska vara skyggis eller tryggis de närmaste dagarna. Vi får se hur det kommer att kännas. Jag rapporterar mer när jag vet mer om minimänniskan. Jag ska smyga förbi och kika, han ligger och snarkar på sängen just nu...

4 kommentarer:

Findus, Isak och Rasmus sa...

Åh, så fint besök! Bra att du kollar in minisen när han ligger och snusar. Då kan man liksom göra det i lugn och ro, för då är bebben stilla. Annars brukar det vara väldans mycket fart på dem, tycker vi. Kurr och burr.

Nea theCat sa...

Tror du kan vara tryggis så länge minisen sover i alla fall. När den e vaken kan den låta ganska så förfärligt. :)

Anonym sa...

Tänk så spännande det kan vara med minimänniskor. Så länge de sover i alla fall.

Dui och Deco sa...

Spännande, du kan nog vara tryggis när det är tyst, är det illvrål så gå dit där det är lugnt! Nosbuff