2011-03-22

Avmaskning

Avmaskning...säger matte. ALLA ska avmaskas!
Mina argument mot:
Jag är aldrig ute, jag är frisk, har glansig päls, är lagom tjock och har inte mått illa.
Mattes argument för:
Någon har kräkts, något masklikande fanns däri, Michelina är huvudmisstänkt eftersom hon är ute, hon kan ha mask och då kan maskägg ha landat även i våra magar.

Så vi kommer att utsättas för detta, för när matte har bestämt något sådant finns det ingen återvändo. Fast jag kommer att gömma mig, krångla och vara riktigt besvärlig. Skriv upp det!

Den huvudmisstänkta!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Blörk! Jag är glad över att ha klarat mig undan sån där otäck mask. Jag lider med er kompisar.

Anonym sa...

japp,det är bra att avmaska 1g/år.

Klosterkatterna sa...

Är det inte alltid så - hur oskyldig man än är, råkar man alltid illa ut om någon annan varit i farten! Som när brorsan klättrade i en kådig tall och sedan landade i en myrstack... räckte det att bada honom, tro? Neeeej, naturligtvis drabbades jag också av ett totalt onödigt bad!

Behöver ni asyl, är ni välkomna hit! Ja, inte Michelina då... vi vill inte ha mask här.

Tass från Imma, abbemissa.

Dui och Deco sa...

Bättre att bli avmaskad(även om det är äckligt) än att ha en massa mask i magen, Nosbuff

Nea theCat sa...

Tja, har matte jamat att det blir avmaskning är det nog bara till att gapa snällt. Better safe than sorry, som de jamar på utrkiska. :)

Findus, Isak och Rasmus sa...

Ser fram emot en rapport om hur matte försöker få tag i sin Fjutt och insmickrande berätta vilka läckerheter maskpillren är... Kurr och burr.