2011-09-26

Har Minus krympt i tvätten?

Nu är jag fundilersam...
Nog för att matte tvättat mycket, men inte har hon väl tvättat Minus så att han krympt? När jag låg bakom sängen och filosoferade idag, kom nämligen en liten röd sak studsande in bakom sängen. En Minus i miniatyr!
Jag blev så rädd så jag fräste till ordentligt och då studsade den lilla röda saken ut baklänges med höjd beredskap dvs. flaskborstsvans och ryggfena!
Jag fattar inte vad som hände! Kan det ha varit en dröm? Jag har inspekterat hela huset nu ikväll och Minus har normal storlek och inget miss-tänkt objekt syns till.
Jag ska be matte om en förklaring! Återjamar imorgon!
PS: Imorgon kommer minisarna med ljuddämpare!

Uppkattering med bild:
En tillfällig gäst var det, på väg till ett nytt hem. Han mellanlandade här säger matte, för han skulle resa väldigt mycket långt bort! Ända till...vad katten hette det, något varmt land tror jag? Värmland? Jag är osäker, är inte så bra på geografi. Ska kolla i kattboken, eller kartboken menar jag!

6 kommentarer:

Hjulia huller om buller sa...

Det var nog en morrdröm, du hittade ju ingen mini Minus när du kontrollerade ditt revir...
Ta det varligt med de ljuddämpade minisarna ;-)

=^.^=

Nosbuffar

Nea theCat sa...

Men vilken söting. Påminner lite om Simba när han var liten. :)

Ha det så trevligt med minisarna.

Nosgos

Agneta sa...

Tror jag kan hjälpa dig ang. Minus ideopatiska cystit. Maila mig så ska jag förklara. M.v.h. Agneta

Findus, Isak och Rasmus sa...

Vilken liten sötnöt! Och så är det så skönt att upptäcka, att alla kissar innehar sin normala storlek. Det skulle vara jätteläskigt om man krympte i tvätten! Vi kissar har ju tvättstuga ofta. Kurr och burr.

Dui och Deco sa...

Ibland kan man ju undra, matte måste ju förvarna er! Nosbuff

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Naw såå sööt , jollrar matte.