2012-02-08

Krax

Jag blev nästan rädd för matte, trodde hon förvandlats till ett monster när hon försökte ropa på mig:
"F..ju..host host... tt...host...en" lät en mörk stämma från sängen. Jag spanade in genom dörren, men det VAR ju matte där under täcket!

Hon har tappat rösten, och jag har letat som en tok efter den, men hittar den inte! Vi vill ha tillbaka vår "gamla" matte, inte den där kraxande varelsen som låter som om hon rökt i 43 år och druckit starka drycker i någon bar med skum belysning*(obs, husses beskrivning av situationen)

Nåmjau, tills hon är uppe och tassar igen, får vi sköta om henne på bästa sätt. Minus är Överläkare här, och tar tass om mattes rehabilitering. Pelle och jag är assistenter, och Michelina har en ledig dag eftersom hon jobbade natt.

Tassa lugnt vänner!


5 kommentarer:

Nea theCat sa...

Ojdå det får bli intensiv spinnhealing ett tag då. :)

Nosgos och krya på sig matte!

Hjulia huller om buller sa...

Ni tar säkert god tass om matte och hon blir nog frisk snart igen :)
Vi skickar lite kurrterapi och spinnhealing till henne, bara för säkerhets skull!

=^.^=

Nosbuff

Dui och Deco sa...

Låter som ni har ett tufft arbete framför er, vi skickar lite spinnhealing till hjälp. Ta tass om matte nu.Nosbuff

Findus, Isak och Rasmus sa...

Den där kedjerökt-två-paket-om-dagen-utan-filter-rösten känner vi väl igen från när matte nyser, kraxar och hostar. Kan ju skrämma morrisarna av vem som helst. Hoppas att er matte låter som vanligt igen snart! Kurr och burr.

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan sa...

Oj, ni får ta tass om matte, så hon blir frisk igen, mjau
Tufft jobb ni haft.

Tass