2009-01-15

Min Prick!

Så här skriver min matte om min nya hobby, observera hobby!(Om detta skulle vara ett miss-bruk, då är matte katt-miss-brukare! :))
Laserpekarmissbrukare
Man kan missbruka allehanda ting, såsom alkohol, vetevärmare(hihi), kaffe, cigaretter mm.


I vår familj har vi en laserpekarmissbrukare! Inte så vanligt miss-bruk men dock, ändå väldigt påtagligt. Varje kväll kommer en liten Fjutt-Fjutt och jamar, tittar på golvet med stirrig blick och undrar var den där förargliga lilla pricken är ikväll! "Matte, jag går under om jag inte får min prick ikväll! Måste ha!!"Då tar matte fram laserpekaren och jakten är i full gång.
Fjutten flyger fram, och vräker sig över de andra katterna i sin jakt på pricken. INGEN av de andra katterna bryr sig ett skvatt om Pricken, och det pinsammaste av allt, Minus SER inte Pricken! Han ser bara Fjutten flyga fram som en galning över golvet och upp mot väggarna. Fjutten snurrar runt som en karusell och tar sig vingligt ut ur snurrandet för att fortsätta jakten. Och Minus...han reagerar på samma sätt varje gång. Han blir helt frustrerad över Fjuttens helt omotiverade beteende. "Grabben har fått fnatt, det här kan vi inte tolerera, han skämmer ju ut oss alla!"
Så Minus flyger på Fjutten och biter tag i nack-skinnet. "Coola ner dig några hekto nu grabben" muttrar han med munnen full av Fjuttnackpäls. Men Fjutten sliter sig loss! Pricken ska till varje pris döden dö!Detta är förstklassig underhållning! Matte är KLART road av cirkusen, tänk vilka små saker man kan glädjas över...en liten liten Prick t.ex!

1 kommentar:

Unknown sa...

Känner igen det där. Själv jagar jag inga fåniga prickar, jag är för stor för sånt. Men katten Snuffe blir totalt galen varje gång husse tar i laserpekaren. Sen får jag gömma mig i kattställningen tills det lugnat sig lite.