2009-01-17

Modigare

Mitt nyårslöfte är att jag ska försöka bli ännu modigare! Jag har börjat överge min plats bakom mattes säng, ÄVEN DAGTID! Men idag är det fullt med konstiga tvåbeningar här, dom låter illa och luktar illa(HA HA!) så idag håller jag mig till mitt favvoställe! Kollegorna har varit ute med matte en stund, fattar inte att dom vill vara ute i det där vita kalla!

När vi bodde ute, vår familj Fjutt, så kom det sådana vita saker från himlen. Då sa mamsen att vi skulle ta skydd! Man SKA alltid göra som mamsen säger.

Ibland tänker jag på mamsen. Hon var duktig hon! Tänk, hon hade ju rymt från sin människofamilj och varit borta i 1 ½år och så hade hon fött oss ungar i den där jordhålan. Att hon kunde fixa mat till oss barn... Men min matte lyckades få in hela Fjuttfamiljen minsann!
Gissa om matte blev överraskad när min mamma hade grön märkning i örat! Mamsens gammelmatte tog ansvar för henne, tog henne till veterinär och katt-rerade(vad är det?)men hon kunde inte bo hos gammelmatte(en lååååååång historia) så min matte fixade ett nytt hem till min mammi! Någon gång skulle vi vilja ha släktträff! Viska, Vilda, Fjutten och Mammi! Pappsen...ja vi vet inte var han finns, mer än att han bor på en gård några kilometer bort.


Jag ska få göra en chip-märkning snart! Ingen aning om vad det är, något som går att äta troligtvis, chips är salt men gott! Men OM man kommer i närheten av en viss apparat, scannern, så piper det i alla fall och kommer upp ett jääääättelångt nummer på en liten skärm och då kan man gå in på internet till ett matteregister se vem som jag äger! Alltså min matte! Smart va!

1 kommentar:

Unknown sa...

Väl jamat kompis. Det är väldans viktigt att märka oss katter. Fast jag var lagom glad åt det när det var min tur. *fnys*
Du kommer att bli modigare ju längre tid du är hos din matte. I början kan tvåbeningarna vara lite läskiga. Fråga mig, jag har världens underligaste husse. Inte en skruv på rätt ställe, inte alla hästar i stallet. *hehe* Aj då, nu kommer han i högsta fart. Måste sticka. Tass så länge.