2010-10-08

En groda i drinken!

Vet ni vad som hände igår? Jo, när Pelle och Minus kom ut i kattgården hade det blåst ner en massa löv i deras vatten skål. Jag satt i fönstret här inne och spanade. När matte tittade ner i skålen såg hon dessutom att det rörde sig där. Där ner i vattnet badade en liten groda! Den verkade ha simträning! Och kanterna var för höga så den kom inte upp ur skålen. Matte tog skålen och hällde ut vattnet och grodan i skogskanten. Den hoppade glatt iväg och matte  fick fylla nytt vatten till grabbarna. Tror nog att det var kvar lite grodsmak i vattnet, så jag är glad att jag alltid har friskt vatten i skålen här inne i huset.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken groda! Jag skulle nog bli lite smått chockad om det dök upp en sån i min vattenfontän.

Findus, Isak och Rasmus sa...

Lite spännande låter det förstås med en groda, men nog skulle vi bli överraskade alltid pm det satt en där. Tur att grodan fick komma ut från sin swimming pool. Kurr och burr.

Tina sa...

Tur att det inte var en sån där groda som man får hallucinationer om man slickar på! Dom har man ju hört ska vara farliga. Vattnet i huset är nog bättre, där slipper man i alla fall alltid otrevliga överraskningar!

Nea theCat sa...

Grodlår lär vara en delikatt-ess men jag ville heller inte ha grodor i mitt vatten.

Nosgos