2011-10-30

Är det här ett hem?



Från min matte Camilla till er alla:
Ikväll regnar det och är ruggigt ute. En kattfamilj bor här på ett industriområde utanför stan.Vi viskar tyst en önskan: Låt oss alla hjälpas åt och ge denna lilla kattfamilj en bättre tillvaro och ett hem med mat, värme, vård och kärlek.




Vi vet att det är en lång väg att tassa, från skyggis till tryggis, men låt oss ge kattfamiljen en chans att få komma in, precis som Fjutten och hans mamma och syskon fick chansen en kall dag i november för tre år sedan.




Fjuttens tillägg:
Jag skulle gärna dela med mig av allt jag har här hemma, både mat och leksaker! 
Till och med min Laser-Pecka skulle jag kunna tänka mig att ge bort!
Och så önskar jag att matte kommer med rapporter i veckan om att våra små vänner är på väg in i värmen!

8 kommentarer:

lillies lya sa...

Vi håller klorna för att att den lilla familjen skall få komma in i värmen, torka pälsen och få lite god mat i magarna. Och kanske leka med lite leksaker?! Det borde vara varje katts lott, rena basbehovet. Det är så sorgligt att det finns människor och djur som måste leva ute! Människorna MÅSTE börja bli snällare - om alla blev bara liiiiiiiite snällare så skulle hemlöshet för alla beningar, vare sig det är 2-, 4-, 6-, 7- eller 1000-ben de håller reda på, få tak över huvudet och mat i magen. Och att får vara önskad!
nosgos å gottisar
Maurice & Kajsa

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Maurice och Kajsa: så fint jamat!:) Antalet ben har ingen betydelse, alla har lika värde!

Dui och Deco sa...

Vi jamar med Maurice och Kajsa och hoppas att missarna kommer in nu.Nosbuff

Findus, Isak och Rasmus sa...

Fyjam, att vara ute när kalla vintern står för dörren! Hoppas, hoppas att kissarna kan komma in. du är en gulle-Fjutt som kan tänka dig att dela med dig av din mat och dina leksaker! Kurr och burr.

Alice sa...

Här håller vi alla tassarna för att den lilla familjen får komma in i värmen och få omvårdnad och kärlek! Jag vet själv hur hemskt kallt och ensamt det är att leva så med ungar att ta tass om, jag hade turen och fick komma till vårt katthem och efter en lång tid som skyggis till min matte och bli en tryggis. Jag önskar att alla övergivna missar kan få samma chans! *morrhårsdarr*
Vi håller helt med Maurice och Kajsa!
*nosbuffar*

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Jag jamar också med Maurice , Kajsa o Lillie !!

Mozart och Vincent sa...

Vi tycker också, att alla varelser som är i behov av mat och bostad borde ha tillgång till det.
Men trots allt, så värnar vi mer om kissemissar än om 2-beningar.
Så är det bara!
Det är ju tyvärr så, att det oftast är 2-beningar, som orsakar vår hemlöshet genom att bl.a dumpa oss och vi har ju inga sådana säkerhetssystem som 2-beningarna har byggt upp.
Soc och allt vad det kallas.
Vi vet, att vår matte hellre hjälper katter, eftersom vi katter inte kan rå för att vi far illa. Vår utsatta situation kan nästan alltid härledas till någon 2-bening.
Skulle vi rymma på egen tass, beror det ofta på att vi far illa där vi bor.
Vi håller alla tassar för den lilla kattfamiljen! Tur, att det finns engagerade 2-beningar!

Fjutten! Du är verkligen en riktigt generös katt! Tänka sig att t.o.m kunna ge bort Laser-Pecka!
Nosbuffar
M & V

Wikki sa...

Hur har det gått med kattfamiljen? *morrhårsdarr*
Håller tassarna! NosPuss Wikki