2009-01-25

Nattliga besökare

Burr...sent varje kväll får vi besök här utanför huset! Det är en mycket otrevlig inkräktare, han är farlig säger matte. Matte, som är en djurvän av klass 1, kallar denna lurviga varelse för M.Ö.R.D.A.R.K.A.T.T.E.N. Då är det illa, när inte ens min matte tycker om detta lurviga monster! M-katten har slagits med oss 4 av oss 5 katter som äger detta hus. Alla som har klarat sig räcker upp en tass! *Fjutt-tass-uppräckning här*. 3 av dessa 4 kattkollegor har fått åka till veterinär med hemska sår. Minus och PellePlutt får inte längre gå ut ensamma, men på den gamla goda tiden när dom FICK det, slaggades dom med M-katten. Linus har slaggats med M-katten och Michelina med. M-katten är inte katt-rerad och vill spela tuff och manlig och ta över vår tomt och vårt hus. Egentligen är det synd om M-katten, men han behöver ju inte slåss på liv och död! Han kunde ju nöja sig med morramorra och en hotande tass! Vi vet inte var M-katte bor, för OM vi visste det skulle matte gå och prata med hans människofamilj och få dem att katt-rera honom.
PS: Säg inget till husse, men jag har sett M-katten kissa på VÅRAN bil!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Nää vad otäckt. Jag har själv blivit mordhotad av både katt och hund. Men jag har ju turen att ha husse på släp, så jag känner mig rätt säker.. oftast.
Det är förfräsat hänsynslöst att inte hålla efter sina okatt-rerade katter. Det finns faktiskt andra kissar som också vill vara ute. Men kan du inte be din tvåbening att ta kissen i nackskinnet och se om den har sån där tatuering i örat eller liknande. Annars får ni kasta citroner på den. Håll ut kurrkompisar. Nosbuff på er.

Anonym sa...

Wow Sippo, klok katt jamar! Katta citroner! Vilken toppenidé!
Värsta med M-katten är att han är snabb som katten, han sticker så fort matte öppnar dörren. Men matte har en plan, hon har tagit en bild på honom och tänker snart skylta på ICA: Vem äger den HÄR katten?
Tror förresten inte att han har någon kattuering i örat.Hans matte och husse verkar in te bry sig om honom. Det ÄR nog synd om honom iaf!

Unknown sa...

Åhh, stackars missen. Jag jamar absolut för att er matte ska sätta upp bilder på ICA. Om kissen inte har några tvåbeningar som tar han om honom, är det nog inte så lustigt att han är som han är. Försök att jama lite förstånd med honom.