2009-02-17

Alla har vi jobb

Jag ska inte klaga, för jag är inte ensam om att jobba i den här familjen! Kollegan PellePlutt har en mycket viktig uppgift t.ex. Han jobbar som pappersstrimlare(dokumentförstörare). Det är bara ett problem med detta! Han vet inte vilka papper som är lämpliga att strimla och vilka som är olämpliga. Han tar rubbet!

Han har ätit upp många viktiga papper till och med. Och för att ta ETT exempel: Lillhusses höstterminsbetyg från åk 9.

Här nedan hade han smaskat på mattes "Kola i micro-recept"!
Pelle Strimlaren har ett tufft jobb!


2 kommentarer:

Unknown sa...

Ah, jag har själv jobbat som strimlare. Fast jag fick sparken när jag tuggade i mig husses bankpapper och en viktig räkning. Fattade noll. Papper som papper...

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Precis, hur katten ska man kunna veta, allt smakar ju lika!(jamar PellePlutt). Själv föredrar jag att äta S:t Paulablad. Se nästa inlägg!