2009-02-27

Tisslas och tass-las

Schschsch...det tisslas och tass-las här idag om att någon i gänget ska få bada! Den enda som jag med säkertass vet INTE kan drabbas av badet, är undertecknad! Jag är en skyggis ju! Någon nytta ska man väl ha av det! OM matte skulle ens försöööööka bada mig, vet hon att jag skulle k-lösa problemet genom att just klösa! Matte skulle bli som en randig zebra fast med röda inslag.
Så det är riskfritt för mig.
LINUS tasslar vi om att det blir. Han tror det själv också, eftersom han inte orkat ha så mycket pälsvård på sista tiden när han varit lite krasslig.
Matte kallar honom Rufsi-Tufs.
Så han hade planerat en rymning idag. Men han blev så väldigt trött och gick och drog svansen efter sig och la sig på mattes datastol. Matte säger att Linus kattitulerat. Det betyder gett upp. Han kommer att finna sig i att bli badad! Ja, du hörde rätt! Vilken svikare! Vi kommer att utesluta honom ur vår förening V.S.V.B. (Vi Som Vägrar Bada). Någon som vill gå med i föreningen?
Mjau från The Fjutt// Ordförande i V.S.V.B.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det låter som en jamande bra förening. Jag tycker inte heller om att bada. Husse försökte för läääänge sedan och det slutade upp med att han blev blötare än mig. *fniss* Hälsa badkatten att han måste ta med sig snorkel. *tass*

Anonym sa...

Ett skönt bad är bra för själen! Och pälsen som man då inte behöver sköta själv! Pilutta alla katter som inte gillar att plumsa!

/Musse- badälskaren