2009-03-24

Earth Hour

En bloggpolare till oss jamar alltid så klokt! Han är en miljömedveten katt, läs här http://katten-sippo.blogspot.com
Och vi började jama om något som heter Earth Hour. Då ska vi släcka lampor och allt annat som drar energi, det här hittade jag på en sida på Internet:
Earth Hour, Världsnaturfondens världsomfattande aktion där man gör något för att minska energiförbrukningen och samtidigt kräver att klimatförändringarna tas på allvar.

Earth Hour kommer ske lördagen den 28 mars 2009 klockan 20.30-21.30

Det ska vi vara med på! Då får vi stänga ner våra datorer också, så lugnt det blir på våra bloggar under den timmen! Jag vill tassa ut en varning bara, passa svansarna för det lär komma fram en hel del stearinljus som kan överfalla våra svansar om vi kommer för nära! En polare till mig, Musse, fick svedd svans förrförra julen...

Mitt Fjuttförslag för att minska energiförbrukningen är, att som en god katt, bara lägga sig i favoritfåtöljen och inte göra av med en enda gnutta energi!
Nospuffar till er alla!

1 kommentar:

Unknown sa...

*klappar tassarna* Väl jamat kompis! Jag ska absolut inte göra av med en endaste gnutta energi. Faktum är att jag börjar spara redan nu. *tass*