2009-05-08

Mattes tass


Matte har fått ont i en av framtassarna. Vi har fullt upp med att försöka få igång datorn själva! Pelle tryckte på en knapp det står ON på...och vips så var vi här!

Veterinären har sagt, nej ursäkta mig, läkaren har sagt att matte ska vila tassen så nu är vi vikarier på heltid. Vi är mycket pigga på att hjälpa till faktiskt, vi är med på alla hushållssysslor som finns utom dammsugning! Burr! Den som uppfann dammsugaren skulle vi vilja jama lite allvar med.
Det roligaste Pelle och Minus vet är att hjälpa matte bädda sängen! Själv tycker jag det är roligare att damma utrymmet bakom sängen! Får med mig massa spännande saker ut därifrån, stora pälsbollar och annat löst material, t.ex gamla sönderbitna råttor och en och annan torrfoderbit som jag lagrat där i väntan på sämre tider.


Klart slut från Fjutten med kollegor, nu ska vi slå av datorn för ikväll och ägna oss åt att fredagsmysa i soffan!

Fjutten, PellePlutt, Linus och Minus(Michelina fattas):
Nej vi äter inte, vi läser ett reklamblad!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Så snällt av er att hjälpa matte nu när hon stukat tassen. Hoppas hon snart blir bättre. Säg till om ni kommer på vem som uppfann vrålsugaren, även jag skulle vilja jama lite med denna person. *mutter*

Nea sa...

Åh så duktiga ni är. :) Hoppas mattes tass blir bra snart. Ni får ta och ge lite spinn terapi och kanske tassamassage.

Instämmer skulle verkligen vilja jama upp den som hittade på de där med sugdrakar. De e hemska ju!