2009-05-26

Vi som inte såg den...

Skryt, skryt , skryt dagarna i ända!
"Mjau mjau, så här stor var den. Matte trodde det var en ekorre! Jag lovar dig, jag fick knappt hem den, den vägde säkert ett ton! Och innan jag fick tag på den, det var inte någon lek! Mjau mjau osv osv"
Jag blir så less!
Detta handlar om SORKEN! Linus sork! Han kom hem med en stor sork(tro mig, den måste ha HOPPAT in i munnen på Linus när han gäspade, han är inte snabb den killen!). Pelle såg den, Minus såg den, Matte såg den, men inte jag! Michelina såg skymten av den, men Linus stack iväg och morrade så grymt så hon vågade inte kolla nära.
Och Matte tog bilder och gjorde en liten film. Men vad händer? Bilderna försvann från kameran, raderades, gick upp i rök! Det har aldrig hänt förr, matte vet inte vad som hände! Matte hann inte spara dom på datorn. Kanske lika bra det förresten! Hade vi nu fått ut sorken på bild på Internet, i den storlek som Linus påstår att den var, hade ni svimmat av hela bunten!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det var som katten. Har ni sorkar som hoppar rakt in i gapet hos er? I så fall skulle jag kunna tänka mig lite semester och jaga lite sork.

Nea theCat sa...

Asså vilka skrytmånsar du bor med. :)