2009-06-21

Min matte säger

Min matte säger att vi katter är världens underbaraste djur. Matte blir alltid förälskad när hon träffar en ny katt. Hon är hopplös! Träffar hon en svart katt, då är svarta katter det finaste hon vet. Träffar hon en röd är det röda som gäller. Träffar hon en vit är vita det vackraste hon sett!Träffar hon en rosa med blå prickar får hon nog gå till ögonläkaren!
Nej :) men med detta vill jag bara jama att alla vi katter är UNIKA-TT. Men alla har vi samma behov av att bli ompysslade och få känna trygghet. Tyvärr är det inte så i världen idag säger matte. En del katter slängs bort. Som om dom vore sopor! Min matte har träffat flera sådana katter. Två katter i en låda i ett soprum... flera katter som dumpats ute på landet...en hel kattfamilj i en kartong på en trapp...en katt i en kattbur på en parkering.
Katten på parkeringen var Muffin. Han har inget eget hem ännu...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Låter som min husse. Han faller så fort han ser en kisse. *mutter* Visst är det dumt att folk kastar våra stackars kissekompisar! Det är dags för att jama upp till kissekamp! *knuten tass*

Wikki sa...

Men du Fjutten visst har vi haft tur som hittat bra människor!
Spinn mycket för dem, så de förstår hur bra de är!
NosPuss Wikki