2009-08-25

Jag såg det...

Matte blev INTE glad... PellePlutt satte sig för att kissa i stora IKEA-plastpåsen(blå).
Min miss-tanke är att han vill berätta något för matte. Eller behöver Pelle också glasögon, tog han fel och trodde det var toalådan? Eller hade någon annan katt kissat där FÖRE honom och han var liksom tvungen att härmas?
Ja, jag såg ju hela alltihop, matte flöööööög dit och lyfte bort honom och sedan har hon spionerat på Pelle så att han inte ska göra det någon annanstans också. Pelle är satt under hård bevakning!
Dessutom bort med alla påsar och eventuella kläder som ligger på golvet, sådant KAN nästan ligga där och ropa på oss katter att vi ska komma dit och kissa! Hihi!

Spinn lugnt!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag råkade göra samma sak när jag var ungkatt. Det är väll inte vårat fel att det ligger massa lockande saker på golvet?

Nea theCat sa...

Har också kissat i mattes blå Ikea-kasse. Jag *ehm* har lite svårt att skilja på vilken av alla lådliknande saker är min kattlåda. Brukar ta den låda som är närmst. Matte har täckt över eller tagit bort allt som kan misstolkas.

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Hm...Sippo och Nea! Alltså verkar det som om vi alla har haft liknande miss-öden.Skönt för matte också att höra att det är sådant som kan hända i fler kattägda hem. Tass vänner!