2009-09-13

Ett mjau bara

Ett mjau bara från mig, så här på kvällskvisten. Matte har varit borta alldeles för mycket i helgen och jag fick inte igång datorn själv. Matte har varit på kattutställning. Det är en konstig tillställning där det går ut på att vara vackrast!:) Det är tur att man slipper sådant! Istället får jag vara "mattes vackraste kisse" varje dag!


Mattes jobb på kattutställningen var att berätta om Föreningen Kattakuten och sälja grejor för att få in pengar till alla katter som inte har det lika bra som jag, Minus, Linus, PellePlutt och Michelina har det. Sådana katter som behöver åka till Läskiga Stället för att bli undersökta och få medicin t.ex. Och katter som inte har något eget hem...


Jag är så glad att jag har ett eget hem, en egen matte och egna kattvänner.

Dom här bebisarna föddes ute på en balkong den 26 augusti. Nu får dom vara inne i ett stödhem med sin mamma , får bra mat och service :) och växer så det knakar!




1 kommentar:

Unknown sa...

Ibland glömmer man bort hur bra man har det. Men vi är nog lyckligt lottade katter.