2009-12-14

Lusiga

I morse sa matte att vi var lusiga! Vi blev jätterädda och trodde vi skulle få hoppa i duschen allihop! Men det var inte så farligt, vi hade helt enkelt hört fel. Hon sa ju att det var Lucia!
Jag ville vara stjärngosse så jag försökte få ut lite grejor från julkartongen, men det enda som hände var att kartongen rasade ner och höll på att landa på Pelles svans!


Annars hände det inget speciellt, jag jagade Michelina och sedan somnade jag en stund. Sedan åt jag, såg på TV och så fick jag sitta med Michleina uppe på översta hyllan en stund.

Jag återjamar när jag har något mer spinnande att berätta!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Du skulle nog bli stilig med en stjärngosse strut på skallen. *blink blink*

Nea theCat sa...

Michelina skulle vara jättesöt som lucia tycker ja. Ni andra som tomtar eller vad tror ni?

Dui och Deco sa...

Vad mycket plats det är där uppe på toppen! Mysigt att ligga två där! Tasskram

Anonym sa...

mysigt där uppe på toppen va?
/tasskram

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Hej Vänner!
Matte har lovat att jag ska få vara tomte istället. Det kan dyka upp en bild så småningom!:) Spinn lugnt idag!

Anonym sa...

Fjutten - vi brukar tassa in på din blogg nästan varje dag. Vi undrar om du skrivit ner en berättelse om när du var liten? Vår matte växte upp i vårt nordligaste landskap, Kattland, och hon tycker det låter riktigt ruggigt med att bo i jordhåla. Fast hon förstår att det nog var den ljusa årstiden.

Kurr från Findus, Isak och Rasmus.