2010-01-27

Tusen tass!

Min första AWARD! Ungefär som att få en Guldbagge!
Mitt tass-tal:
Jag vill tacka
Nea the Cat för att jag fick den av dig!
Matte för att hon sätter på datorn varje dag!
Mina kollegor PellePlutt, Michelina, Minus, Linus, Ida, My, Tomten, för att de ger mig idéer om vad jag kan blogga om!
Min syster Vilda och hennes matte för att de ger mig stöd och uppmuntran!
Min mamma Wilma för att du lyckades ge oss våra liv, trots att det var tufft där ute i stora världen.
Alla bloggande vänner, tillsammans har vi starka tassar!




Och så berättar Nea:
Med en award kommer ansvar. Ansvaret att göra vad som krävs för att få behålla denna award.
- Lägga in awarden på sin blogg
- Länka till den man fått den av
- Berätta sju saker om sig själv
- Välj sju bloggar att skicka den till
- Länka till dessa bloggare
- Lägg en kommentar i deras blogg om att dom har fått en award


Så då ska jag berätta sju saker om mig själv:
Jag fångades i en kattfälla(gick in först av alla!)
Jag var så rädd så jag kissade i byxorna!(OM jag haft några)
Jag  bodde uppe på badrumslampan i två månader!
Jag skulle stanna över helgen!(ha ha ha...matte glömde berätta för husse vilken helg hon menade!)
Jag tycker INTE om dammsugaren!

Jag tycker VERKLIGEN OM matte och hon TYCKER VERKLIGEN OM mig!
Jag är en Äkta Svensk Huskatt!*stolt*


Och sedan ska jag välja sju bloggar att skicka awarden till:

http://lizasbo.blogspot.com/ 
http://maya-trazzel.blogspot.com/
http://myskatterna.blogspot.com/

Ni ska veta att alla ni bloggkatter här på internet, är lika betydelsefulla!
Ja, alla katter i hela världen förstås!
Skygga och tama, prickiga, randiga, rutiga, svansförsedda, svanslösa, pälsbeklädda, pälslösa, gula, röda, rosa, blå, grå, svarta, vita, gamla, unga, pigga, trötta, friska, sjuka, öronlösa, tandlösa....och så vidare!
Jag beundrar er alla!
Min päls är mjuk, och själv är jag öd-mjuk...


5 kommentarer:

Wilmer X sa...

Alla katter=lika värde!
Så sant så!
/din vän i söder Wilmer X
Får man bli säker-räterare i S.R.I.S???

Anonym sa...

Väl jamat kompis! Så måste jag ju jama att du och dina vänner absolut är värda en award. *klappar tassarna*

Dui och Deco sa...

Grattis till awarden! Nosbuff

Nea theCat sa...

Kul att få veta lite mer om dig Fjutten.

Mycket bra tack tal. Klart bättre än Kjell Bergqvists. :)

Ja e också en stolt äkta svensk huskatt precis som du! Svensk korthår dessutom :D

Fint skrivet om alla katters lika värde! Ja jamar med!

Liza sa...

Hej Fjutten! Visst har jag glömt att tassa dig för awarden jag fick från dig? Det var jättesnällt att jag fick den. Nu har jag visat upp den på min blogg och jamat lite om mig själv där.
Tusen tass och nosbuff från Liza!