2010-02-23

Ser läskigt ut!

Matte har varit borta hela dagen. Luktade A.P.A när hon kom hem. Hon gick direkt in i duschen, det vete katten om hon tog av sig kläderna först!:) Men vi tror att hon varit på Viktigt Uppdrag!
Först blev jag förskräckt när jag såg bilden. Tyckte det såg ut som en kattsvans!
Kolla:

Bäst att ni kollar så svansarna sitter på plats! Check, min är kvar!Puh!

Men vi tror att det Viktiga Uppdraget har att göra med denna bild. Tyckte matte sa att det var en toa! Underlig toa i så fall! Men sedan hörde jag att hon sa TOVA! Värsta tovan, sa hon. Matte och Vildas matte höll på i nästan två timmar och rakade pälsen på den stackars kissen som kom in igår i fällan. Det fanns en massa ingredienser i den pälsen. Dom hittade barr, sand, olja, kiss, B.A.J.S  med mera!
Katten är nu en nakenkatt så det är tur att han bara ska vara inne.
Suss gott vänner, vår matte sover gott i natt när hon vet att kissen är inomhus i värme och trygghet.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Uäck! Den kissen behövde verkligen få pälsen rakad. Skönt att den är inne nu i alla fall.

Puma sa...

Usch, den såg inte bra ut. Säkert jätte skönt för den när den blev av med allt det, sen växer det säkert ut fin och vacker päls på nytt snart.

Wikki sa...

Hej Fjutten, nu skriver jag lite om katten Hannes på min blogg och tar med pg nr till KattiNorr så hoppas jag att det kan koma in lite bidrag som hjälper till! Jag lånade lite bilder, jag hoppas det var ok, jag tror det är viktigt att folk fattar hur hemskt det kan bli för långhåriga missar ute, med tovor och sår! *suckar*
Stoooooooor NosPuss för att du lånar ut din matte!
TassKram Wikki

Maja sa...

Mjau, vad glad jag blev. Han har fått komma in i värmen! Skönt att han blev av med tovorna. Hoppas han känner igen sig själv.

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Ja skönt att vara nakenkatt och slippa pälsvården. Han hade gett upp totalt med pälsen...inte konstigt. Tycker det är NOG jobbigt med korta pälsstrån jag. Tass Wikki för att du tar med Hannes på din blogg, det är stort för honom!Han är stolt!
Hihi..Maja, tänk om han ser sig själv i spegeln och tror att det är en annan katt i lägenheten.

Dui och Deco sa...

Stackars kissen som har haft det så. Tur att han har kommit in nu till värmen och omvårdnad. Nosbuff

Nea theCat sa...

Så skönt att bli av med den obehagliga pälsen! Är kisse frisk för övrigt?

Findus, Isak och Rasmus sa...

De tovorna är nog Hannes glad att bli av med! Och att få komma in i värmen, förstås. Vi är så lyckliga för att han slipper vara ute i kölden. Kurr.

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Tass tass alla för att ni är så omtänksamma! Joooo, Hannes verkar frisk för övrigt. Han sover redan i stödmattes säng.Varmt och mysigt för en naken kisse:)