2010-02-15

Tillökning

Hurra, vi har fått tillökning! Lillhusse har blivit pappa!Sant! Och eftersom vi katter nästan är som lillhusses syskon så har vi alltså blivit...få se far-brorar(Linus Minus PellePlutt Fjutten) och faster(Michelina).
Lillhusse, ha ha, han är alltså inte såååå liten längre! Han bor ju i en annan stad, väldigt långt bort så vi får inte träffa den lille bebisen ännu. Theodore heter bebisen. Vilket tjusigt namn va! Matte har varit alldeles utflipprad här så vi har fått spinna mer än vanligt för att lugna henne. Nu stänger vi spinnmaskinerna för en stund och slappnar av!
Vet ni...dessutom lyser det i Tomtestugan. Vad kan det betyda?

6 kommentarer:

Findus, Isak och Rasmus sa...

Grattis, farbrorarna och faster! Och grattis till matte med! *svansdans* Hmm, lyser i stugan? Nu blev vi ju jättenyfikna! Kurr och burr.

Anonym sa...

Grattis till alla. Vet ni, jag känner ingen annan katt som har titeln farbror. Tänk vad ni måste vara stolta. *nosbuff*

Dui och Deco sa...

Grattis! Nu har ni ett stort ansvar när ni får träffa nykomlingen! Nosbuff

Nea theCat sa...

Grattis lillhusse! En egen liten källing som din matte blivit farmor till. Så gulligt. :)

Klosterkatterna sa...

Usch, minimänniskor är läskiga *ryser*. Jag minns när mattes yngsta kullsyskon fick en sådan, och Aragorn försökte hälsa på den... vet ni vad den gjorde? Slog honom i skallen med en knytnäve! Sedan försökte matte trösta med att minimänniskan var "så liten och inte förstod bättre" - hmf, lite vett och etikett hade väl inte skadat? Har ni någonsin sett en kattunge hälsa på det otrevliga viset? Tycker att ni skall vara lite försiktiga med den där nykomlingen, så att inte ni också blir donkade i huvudet...

Tass från Imma, som tycker att Tomten är söt och ser blyg ut.

Anonym sa...

Voff!
*vift vift vift*
GRATTIS!!!
Jag ÄLSKAR minimänniskor! De är preciiis lagom att nosa på, nos mot nos, liksom.
Fnissvoff, jag är liksom hundfaster till fyra stycken. Den största av dem är tillräckligt stor att promenera med mig. Hon är såååå mysig. Hon brukar lägga sig på golvet bara för att jag ska få pussa henne så mycket jag vill1 ...och DET vill jag!
*skutt skutt skutt*
Mmmmm, som i minimänniskor. Grattis igen!
Trasslavovven