2010-04-05

Födelsedagen

Jag håller på att få en födelsedag! Det ser ni här bredvid. Var med och tyck till om vilket datum den ska vara. Själv tyckte jag ju den 37:e maj, men jag har fått veta av säkra källor att den dagen inte finns! Det dummaste jag hört, men jag måste väl lita på det. Det finns en ramsa säger matte:
Trettio dagar har november,
april, juni och september,
tjugoåtta en allen,
alla övriga trettioen.

...OCH MAJ HAR TRETTIOSJU!
Nä, skojar bara, det sista var mitt eget påhitt.
Det blir spinnande det här, just nu står det nämligen lika mellan 11:e maj och 37:e maj. Undrar hur matte ska ordna det då, om 37:e maj vinner? 

3 kommentarer:

Findus, Isak och Rasmus sa...

37:e maj? *funderar* Men om den dagen inte står i almanackan, kan väl DU bestämma när det är den 37:e, Fjutten! Då kan du ha födelsedag riktigt ofta! Mycket skinka blir det... Kurr och burr.

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Findus Isak och Rasmus: :) ni har finurliga idéer! Hähä, skinka varje dag?

Trassla sa...

En av mattes favoriter i barnboksväg är Pettsson och Findus.
Findus fyller år tre gånger per år...varför inte kopiera en god idé?
*vift vift vift*