2010-08-31

Jag jamar, alltså finns jag!

Nu känner jag mig lite filoso-fisk igen. Jag jamar, alltså finns jag!
Jag har jamat mycket idag, ropade på Pelle för att han skulle komma och busa, men Pelle låg på sin vanliga plats och ville inte alls komma ner. Kolla vilken schysst bil han har på sin hylla!


Sen ropade jag på Minus, men han hade inte tid, han var i tvättstugan och hade halva pälsen kvar att rengöra. Linus var ute och Ida och My har åkt till sin matte några dagar. Michelina sommarvandrar fortfarande så henne har man inte någon glädje av. Så trist!
Det enda som varit roligt är att vi har haft en liten gäst igen. Bara en natt visserligen, men hon var söt och pigg. När hon kom luktade hon urk. Matte fick bada henne i handfatet, och vattnet blev alldeles svart. Kanske färgade hon av sig? Men efter badet glittrade hon! Inget snack om vad hon skulle heta alltså.


Nu ska jag gå och snarka lite, det är jobbigt att ha tråkigt! Jag försöker sova bort tristessen och vakna till en ny och spinnande dag imorgon!
Fjutt på er alla!

4 kommentarer:

Findus, Isak och Rasmus sa...

Synd att ingen var på bushumör idag. Pelle kanske var fullt upptagen med att vara parkeringsvakt. Hmm, tänk om våra pälsar färgar av sig? *kollar på tungan i spegeln* TAss.

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Oåpps...det har jag inte tänkt på, tänk om tungan blir miss-färgad!Hi hi, ja, Pelle jobbar nog som parkeringsvakt!

Dui och Deco sa...

Hoppas att det blir mer lekande imorgon! Lite trist när man själv är sugen.Det var en fin liten gäst ni hade på besök. Nosbuff

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Idag har det faktiskt varit mer fart i stugan! Pelle har jagat mig och mattorna flög. Nu tar vi ett kvällsrace!