2010-08-16

Sneaste...nej senaste nytt!

Ida stör mig! Hon kliver omkring och buffar på matte så jag tappar koncentrationen. Och ser inte var jag kliver på för tagnnter...tangenter.
I alla fall, senaste nytt från Baltazar:
Han har haft besök i kväll. Två vuxna tvåbeningar och två minisar. Minisarna lekte med Balte och dom blev jätteförtjusta i honom. Såååå, i morgon blir det att packa Baltazars väska. Vi är lite kluvna, vi önskar ju Balte all lycka i världen i sitt nya hem, men samtidigt har vi liksom blivit vana vid att han finns här, så vi kommer att sakna honom jättemycket. Balte och jag  har kattrace varje kväll vid 23, vem ska jag nu busa med?
Man har ju fått vänja sig vid att blomkrukorna hoppar ner från fönsterbrädorna och mattorna flyger omkring här. Rätt kul faktiskt, bara man passar skallen så man inte får en kruka i planeten!

Jag vet inte hur vi ska klara det här, men jag måste nog vara stark för matte kommer att bryta ihop när Balte flyttar, trots att hon säger att hon kommer att fixa det här utan tårar...jag vet att jag kommer att bli blöt!

4 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Vad jobbigt. Men vad kul att Baltazar får sina egna människor. Det är klart att ni kommer att vara ledsna för det är man ju när en kompis åker, ni kanske får träffa honom igen? Låter som ni har haft mycket kul ihop. Nosbuff

Anonym sa...

Stackars dig och stackars matte. Men det måste ju kännas skönt att veta att Balte får det bra. Kan du inte försöka få matte att rejsa med dig lite? *tröstartass*

Findus, Isak och Rasmus sa...

Det känns tungt när en kompis ska flytta. Det låter som om Balte har hela missekroppen full av påhitt, så visst måste ni ha haft skojigt tillsammans! Matte och du får nog gosa lite extra för att trösta varandra. Kurr och burr.

Xantippa sa...

Balte, jag kommer att sakna dig. Lycka till med nya familjen och berätta gärna om hur du har det framöver.