2010-09-14

Val

Det är val snart.
Fattar ingenting. Gubbar och tanter som sitter inuti TV´n och pratar i munnen på varandra och verkar inte vara överens om en enda sak. En gubbe har ingen päls på skallen. Han verkar vara chef för sitt gäng. En tant har en massa päls på skallen och hon heter visst Mona. Babbel babbel babbel! Matte vill att dom ska byta ut den pälslöse mot någon annan.Därför kommer hon att gå och rösta på söndag. Då stoppar tvåbeningarna lappar i lådor. Suck. Verkar helt meningslöst! Om vi fick rösta, skulle Sippo bli kattminister! Han har bra pli på sin människa och jamar alltid bra saker!
Sov gott nu och spinn lugnt i morgon!

7 kommentarer:

Trassla sa...

Voff...på nattkvisten!
Jag är partihund. Alltid med på möten. På söndag ska jag ligga och vifta på min andra valvaka. Förra gången var jag liiiten vovve.
Jag får springa bredvid cykel till möten i lokalen...mmmmmm, vad det är skoj...
Min husse och matte kanske kommer med i kommunfullmäktige båda två, i år. DIT får jag INTE följa med, har de sagt. Dumt. TUR att jag har lillmatte också!
Vi vill ha folk med päls på huvudet.
De ska vilja att alla ska ha råd med vård. De ska tycka om bra miljö. De ska inte vilja kriga i andra länder.
Sedan voffar jag inte så mycker mer...
*vift vift vift*

Anonym sa...

När lyssnar på det där babblet som de kör med, så ändrar han färg sjutton gånger minst. Jamlars så arg han blir. Jag måste tacka för förtroendet du visar. Tänk om jag skulle bli kattminister. *drömmer*

Puma och Sixten sa...

Som du jamar så skulle det såklart vara bäst om Sippo kunde bli kattminister. De babblande tokarna i rutan ljuger så tungorna blir svarta säger Matte, ingen av dem har bara vettiga saker att säga hon önskar man kunde ta alla bra saker och baka ihop till någon som verkligen håller det dem lovar. Matte vill fortsätta jobba så hon kommer försöka se till att den pälslöse sitter kvar.

Trassla sa...

Jag tassar in min röst för att Sippo kan bli kattminister.
Eller. Rättare sagt så tycker jag nog att kissarna kan ha två språkkatter.
Imma eller Nea är mina kattitater till den andra språkkatten.
Vem får bli hundminister då?
Eller skulle vi kunna enas om en husdjursminister?
*vift vift vift*

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Trassla: Vad du är aktiv inom poli-tik-en!Bra vård(veterinär), bra miljö(djurvänlig) och inget krig i världen är vi med på :)
Sippo: kattminister är det du ska satsa på!
Puma och Sixten: klart din matte måste rösta pälslöst om hon annars inte får fortsätta jobba!

Nea theCat sa...

Matte vill också byta ut den där pälslösa typen. Jag instämmer. De som är utan päls går inte att lita på! Därför hade Sippo passat bra som Sveriges kattminister, han har massor av päls!

Nosgos

Dui och Deco sa...

Man blir alldeles trött i öronen. Den som tycker att vi katter är viktigast ska vi rösta på! Nosbuff