2011-03-26

Jag åkte dit!

Det här får ni inte sprida till någon annan eftersom det är väldigt pinsamt! Lova det?!
Det handlar förstås om avmaskningspiller. Om avmaskningspiller som åkte ner i min mage sent igår kväll.
Matte har ju sagt att hon måste köpa piller. Dels skulle hon ju vara borta hela torsdagen och sedan har hon varit sjuk och inte tagit sig till apoteket. Alltså i Fjuttvärlden=helt riskfritt!
Men det skulle jag inte ha tänkt! Matte hade ett piller kvar, och det har hon inte avslöjat för någon. Milbemax heter pillret. Ett litet rödaktigt äckligt piller.
Där stod jag på bänken och tiggde torrfoder, matte gick till ett skåp och hämtade något. Jag trodde det var något gott förstås. Så anföll monstermatte! Bakifrån! Upp med mina starka käftar, in med pillret, så stängde hon mitt gap, blåste mig mitt på nosen och killade mig på halsen. Svälj...
Shit! Jag svalde pillret!

Vid närmare eftertanke så var det faktiskt inte så farligt. Pillret åkte kana rätt ner i magen och OM det fanns några maskar där fick dom så dom teg!

Lite sur måste man ju få vara i alla fall!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken luring till matte du har. Jag skulle vilja se husse pröva det där på mig, han skulle få en rak höger. Hoppas nu du slipper fler piller-överfall.

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Sippo: Nu ska det inte bli fler överfall, men Pelle och Minus har ju sitt hemska kvar! Gissa om jag ska reta dom! Min matte går inte att överlista, tyvärr. Hon har en ruggigt bra teknik... snabb som en vessla!

Anonym sa...

ja på maskarna bara,buss på dem!(men hoppas du inte hade några)

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Nettanz/pip och murre: sådana husdjur ska man ju inte ha, och bjuda på mat och husrum, nix! tror inte jag hade några, men för säkerhets skull...

Klosterkatterna sa...

*suckar* Ja, nu vet du hur ja har'e - varenda kväll! Iblann e're två piller, iblann tre... och allri ger matte upp, heller, fast ja jer henne min mest bedjande blick! Så ja vet prexis hur sur du va efteråt... du fickde väl godis som tröst, hoppas ja? De får allti ja!

Tass från Conny, pillerplågad sekerhetskatt.

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

KLosterkatterna: Jäpp, jag fick rökt skinka som tröst! Så jag fick bort den äckliga smaken i munnen! Ha en bra dag idag!

Dui och Deco sa...

Vilken luring! Nå jam, nu är det gjort i alla fall. Superfin bild på dig. Nosbuff

Findus, Isak och Rasmus sa...

Maskpiller är INTE samma sak som goda torrisar! Hur kunde matte ta fel på vad du ville ha? Nåjam, du får trösta dig med att maskarna har det värre än du. Om du hade några, alltså. Kurr och burr.

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Dui och Deco: Ja, nu är det gjort och Pelle och Minus har sitt kvar. Hihi...jag ser lite grym ut på bilden, liksom lite bestämd, fast jag egentligen är en mild typ :)
Findus, Isak och Rasmus: Om jag hade mask fick dom sig en snyting och ramlade ut bakvägen :)

Nea theCat sa...

Aj då! Det var det nedrigaste. Överraska dig när du står och är hungrig. Man kan ju tappa aptiter för mindre :(

Nåja nu är det över för denna gången.

Nosgos

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Nea the Cat: ja nu är det lugnt ett bra tag! Skönt att slippa vara vaksam över mattes påhitt!