2011-03-29

Jag ska åka till mitt nya hem!

Bli inte förskräckta, det är inte Fjutten som skriver nu. Nej, det är jag, Tullis!


Det är jag som ska åka till mitt nya hem idag. Jag fick mellanlanda hos Fjuttens familj. Igår var en läskig dag. Tanterna kom och hämtade mig, och så fick jag åka bil för första gången i mitt liv. Berätta inte för någon, men först bajsade jag på mig *rodnar*. Biltanten höll på att köra i diket för det luktade inte godis... så vi fick åka och duscha av mig och byta bur. Sedan spydde jag *rodnar igen* men då tryckte biltanten bara gasen i botten och körde till stickgubben. Hos stickgubben sved det till i nacken och sedan somnade jag. Jag vaknade och hade ont någonstans där bak. Och så frös jag. Tant Matte svepte in mig i en varm filt och så fick jag komma upp i hennes famn. Där somnade jag igen. Det var varmt och tryggt.
Nu har jag packat mina saker för att flytta norrut! Jag ska få en kompis som heter Simon och har korta ben, en tax! Det är lite läskigt, men jag hoppas jag inte gör det där igen, ni vet, som jag gjorde i buren.

Uppkattering:
Jag gjorde det igen! Shit också! Tant Matte fick åka hem och duscha mig igen, och dessutom hade jag gjort det där andra också, som är blötare... Men nu bär det av norrut! Jag är blöt om hela pälsen, men luktar gott. Hoppas nya matte sätter på värmen i bilen så jag inte behöver frysa!
Nosbuffar från Tullis!

6 kommentarer:

lillies lya sa...

Lycka till!!
nosgos, buff å sånt
M&K

Anonym sa...

Nämen din stackare då, men du är inte den enda som gjort små olyckor i burar och sånt.

Hoppas du får det bra i ditt nya hem, skriv gärna en rad till Fjutten och berätta hur det är.
Tass tass.

Dui och Deco sa...

Hoppas att du får det jättebra, spännande med en skällis kompis! Så jamar vi med Sippo, tassa iväg en rad till Fjutten så att vi får veta hur det går.Nosbuff

Findus, Isak och Rasmus sa...

Äschjam, olyckor kan hända vem som helst, och bil är inte kul att åka! *tröstartass* Lycka till med ditt nya hem. Vi hoppas att Simon och du blir jamarbra kompisar. Kurr och burr.

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Lillies lya: Tullis tackar för hälsningen. Matte ska ringa idag och höra hur det går för honom!
Sippo: Tullis hälsar att han är tass-sam att höra att det kan hända även de mer erfarna katterna.
Dui och Deco: Jag ska se till att matte får uppdateringar som vi kan skriva och berätta om. :)
Findus, Isak och Rasmus: Matte har berättat att Tullis hade en hundkompis där han bodde förut. En med höga ben visserligen, men taxen är ju ännu mer på hans nivå kan man jama så det går nog fint! :)

Xantippa sa...

Lycka till lille sötnos i ditt nya hem. Lite bajs får din matte tåla
(och det verkar hon göra också)!