2012-02-28

Vår?

Det var någon som undrade om jag hade blivit uppäten av snabeldraken eftersom jag inte har jamat här på några dagar! Nej då, ingen fara, jag har bara haft lite mycket att göra. Hon är nämligen kvar ännu, smygpaddan! Så jag måste ju passa så att det inte blir några tassövertramp i mitt revir. Det bakom sängen alltså!

Pelle har acceptassat henne nu, han ligger just nu på "hennes" säng och sover. Minus går dit och ser om det finns något gott i hennes matskål. Och jag, hm...jag vågar inte riktigt ännu. Jag passade på att morra och fräsa ordentligt åt henne härom kvällen. Egentligen vet jag inte vem som var räddast, hon eller jag... Kanske jag?

Ser ni min rubrik, VÅR?
Nämligen så har vi ett vårtecken att rapportera! Minus och Pelle fick vara ute i kattgården en stund igår. Husse hade skottat så fint och lagt ut en matta som de kunde sitta på så de inte blev kalla om tassar och svans.
Vet ni, nu är det ca 1 meter och 12 centimeter med snö här...vem jamade om vår?

7 kommentarer:

Mozart och Vincent sa...

Ojjj, SÅ mycket snö!
Hos oss här nere i söder är gräsmattorna alldeles gröna och termometern visar på plusgrader. Det blir riktigt tydligt, att vi bor i ett avlångt land vid en sådan jämförelse.
Bra, att du noterar viktiga vårtecken.
Just att kunna tassa ut, utan att behöva tassa i snö, är ju ett säkert tecken.

Mozart och Vincent sa...

Ps
+8 grader säger den lokala tidningen
/DS

Rebellen sa...

Åhh finis! Skönt att du lever och inte blivit uppäten av den dära otäcka snabeldraken. Du behövs kvar :). Ojoj, har ni snö och flickan kvar hos er? Det låter som mycket jobb tycker då jag och hoppas att du inte kommer bli alldeles för utmattad av alltihop. Nosbuffar och Energi

Hjulia huller om buller sa...

Jisses så mycket snö ni har och vår matte gnäller om ynka decimetern...

=^.^=

Nosbuff

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan sa...

jamade du om snö, Fjutten? Vart då?
Har inte sett ngn snö på några dagar, *Funderar*
Här har vi ingen snö, så vi har testat att vara ute i våran rastgård några ggr, men det är jamars så kallt än, *Fryser*

Tass tass på dig

Dui och Deco sa...

Hmm , gulligt av husse att fixa så ni kan vara ute, med matta och allt! Tror kanske ni är lika rädda båda två, ibland är det läskigt med nya bekantskaper och saker.nosbuff

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Men jisses så mycket snö ni har kvar !!!
Här är alla 10 cm snö borta nu :)