2012-07-18

En tid bakom sängen

Det var verkligen längesedan som jag jamade något här på bloggen. Jag har ägnat mig mycket åt att studera sängen från baksidan, eftersom vi har gäster. Gäster som jag inte känner, och då vet ni ju, att alla vi som är lite mer blyga av oss, inte har lust att visa upp oss på beställning!
Så det blir studier och filosoferande bakom matte säng. Jag tänker väldigt bra här bakom, tänker på hur världen ser ut för oss katter till exempel. Tänk vad många katter som sitter på katthemmen i Sverige, och bara väntar... väntar på att just DOM ska bli de utvalda. Att få bli en av de lyckliga katter som någon snäll familj väljer, det kan ta väldigt lång tid. Det handlar om att ha tur. Det KAN ju finnas någon som inte väljer den sötaste lilla kisseungen som är tam och charmar sin nya matte/husse på en gång. Det KAN ju finnas någon som väljer en kisse som har svårt att få ett eget hem. En katt som är lite skygg, en som har ett halvt vänster öra, en som är väldigt självständig...
Här bakom sängen förstår jag att de här människorna behöver bli väldigt många fler!

Jag ska fortsätta tänka en stund, och sedan ska jag berätta för er om en ny ordning här hemma. Minus har nämligen fått börja vara ute på egen tass!
Mer jam senare!



5 kommentarer:

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Min bästa tänkar plats är överst på bokhyllan i hallen :)
Ja du , Fjutten tänk om det funnits fler 2-benta som väljer skyggisen på katthemmen.
Låter spinnande att Minus får gå ut på egen tass !

Dui och Deco sa...

Så klokt du tänker där bakom sängen. önskar det fanns flera som såg lite längre..Nosbuff

Nea theCat sa...

Wow Minus grattis!

Tur att du har din säng att ligga och fundilera bakom när det kommer okända gäster.

Nosgos

Libra sa...

Här hemma är det Yama som gömmer sig när det kommer gäster.
Hon ligger längst in under sängen.
Det är tydligen en jättebra plats.
Vi andra ska prova den nångång.
SvansKram

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan sa...

Jamar som Kattmaffian, fast här hemma är det jag/Mimmi som ligger så långt in bakom sängarna som det är möjligt, törs inte tassa fram när det ibland kommer tvåbeningar hit, men det är inte så ofta, men det händer.
Känns lite så däringa läskigt.

Så kloka ord du jamar, Fjutten

Tass tass