2009-06-30

Dom konspirerar

Jag har nog hört hur dom tisslar och tass-lar på nätterna, Pelle och Minus. Så fort jag kommit i närheten så tystnar dom!

Nu har jag förstått vad dom tass-lar om...
"Psst Pelle, din tur att rymma i morgon...jag drar iväg matte mot stora stenen, och då sticker du åt andra hållet" "OK, jama inte så höööögt, Fjutten kan höra och skvallra"

När dom ska ut i kattgården brukar matte låta dom gå själva. Dom får gå och smaka lite gräs och läsa av buskarna på nyheter, sedan in i gården. MEN...nu har det hänt varje dag att någon av dom försvunnit innan bägge är inne i kattgården. Dom lurar matte! Jag ser från min plats på fönsterbrädan att t.ex Minus lurar iväg matte in mot skogen och då rymmer Pelle! Att matte går på detta dag efter dag kan jag inte fatta.

Imorgon BÄR matte två grabbar till kattgården. Det innebär att matte lyfter 5.5 kg + 5 kg katt! Rena träningslägret alltså! Matte kommer att vara stark fram emot höstkanten, så många kilo katt som hon burit i sommar!

1 kommentar:

Unknown sa...

Vilka lurisar. Fast det bevisar vad jag alltid jamat. Vi katter är supersmarta. Styrketräning med katt kan vara en ny gren till det där OS.