2009-07-14

Matte blev sur!

Ok, den var BLÅ! Jag borde ha tänkt på att jag aldrig förr sett en blå råtta, men den hade svans, en lång svans och jag hoppade på den i tron att jag nu fick mig ett rejält skrovmål.
MEN, istället kom matte farande som en ilsken iller och ryckte undan "råttan".
"Men Fjutten, din klant! Nu förstörde du min laddning!"
VA?
När började man ladda råttor?

Då inser jag mitt fruksvansvärda miss-tag! Det var Föreningsmobilen som var fastsatt i väggen med ett långt snöre(svans). Matte hade dessutom fått tejpa ihop svansen med råttan eftersom den lilla klena pidutten som man petar in i mobilen(råttan)har vikt sig och nästan gått av. Matte hade precis hittat ett läge där råttan...förlåt mobilen...kunde ta emot laddning trots att pidutten var trasig, och så kommer jag Fjutten och slänger mig över alltihop och... adjöss med den laddningen!
Jag har pussat lite extra på matte som tröst, och hon är glad igen!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Din matte borde ju bara var tacksam för att du riskerade din hälsa för att skydda henne. Kräv kompensation!

Anonym sa...

Pssssst! Fjutten! Kom hit får du se! Mamsen har också en råtta kopplad till vägguttaget! Tror du att det där "råttkoppleriet" är smittsamt, eftersom vi har sett att både mamsen och pappsen kopplar sina råttor så, och NU - DIN mamma?!

Vilken tur att din mamsi blev gla´igen! Men vi tycker nog att hon borde bjuda dig på en smaskig "försoningsmiddag" med eeehhh...tända mus! *hehehe*

Tass, kompis! / Chinook & Cherokee

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Klokat jamat Sippo, tvåbeningar förstår inte att vara tass-samma!
Chinook&Cherokee, har tassat in hos er och nosat. Råttkoppleri var ordet!Ha ha ha! Tända mus, vilken musig kväll det blir!:)

Wikki sa...

Jag tycker de där råttsvansarna i vägguttaget är så goda att gnaga på, det killar så kul i tänderna. Matte blir vansinnig och säger att jag slaktat hennes trettielfte mobilladdare. Suck...
TassKram Wikki