2010-03-14

Förargligt!

Jag fick lära mig ett nytt ord i går kväll. PellePlutt hade blivit utsedd till...BAKJOUR! Jag trodde förstås att han skulle  baka något gott, kanske en kaka till våra sjuklingar, men nej...så var det inte! Jag fick lov att gå in på Wikipedia och kolla:
"Bakjour, avser när personal får vistas i hemmet, men måste vara beredda att omedelbart kunna stå till arbetsgivarens förfogande. Denna typ av jourverksamhet är särskilt vanligt inom sjukvården."


Ja ja, då fattar jag! Jag skulle vara jour, och PellePlutt bakjour. Och vad händer? Jo, jag slocknade i soffan efter allt arbete med matte och husse. Förargligt! Arbetsgivaren kallade på mig, och jag SOV! Så PellePlurre fick rycka in. Det var visst en jobbig natt, matte frös och Pelle värmde henne. Så fort matte hostade kom Pelle tassande. Han höll henne sällskap över två koppar te med honung och fick en ostskiva i belöning! Han har va-katt över henne hela natten medan jag låg och snarkade i soffan... Så jag får väl ta Pelles pass nästa natt antar jag. 


Jag har skrattat så morrhåren krullade ihop sig åt era kommentarer. Den allvetande brädhögen(Lilla Voff/Trassla) fantiserar bl.a om hur det skulle se ut om vi tog våra mattar till veterinären... Läs här! 


Säkrast att vila en stund nu om jag ska orka ta jouren ikväll och inte slockna i soffan igen!

4 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Vilket jobb ni gör! Förstår om ni är helt utkattade! kämpa på!Vi skickar spinnhealing til matte. Nosbuff

Anonym sa...

Fullt förståeligt att du däckade. Du har ju jobbat hårt med att hålla ögonen på sjuklingen. Så egentligen så var det bara välförtjänt vila. Men du kan ju bjuda PellePrutt på en Dentabit eller två.

Findus, Isak och Rasmus sa...

Matte var nog tacksam att slippa det vettisbesöket. *hihi* Bra att ni kan avlösa varandra som jourhavande katter. Viktigt jobb att se till att dosen honung blir den rätta, så ostskivan var välförtjänt, tycker vi. Kurr och burr.

Nea theCat sa...

Många tvåbeningar som e sjuka nu. Hoppas de inte smittar ner oskyldiga katter! Rekommenderar en kur med intensiv spinnhealing och kurrterapi!

De har tur de där tvåbeningarna, de slipper ju fåntratten!

Tass!