2010-03-19

Ta ledigt pga V.A.N.K

Då var det dags att avslöja ordet VANK´s betydelse. Många roliga förslag fick jag ju :)
Så här är det: Tomten får vara kvar i Tomtestugan tills påsklovet. Då flyttar han till sin nya husse som ska ta ledigt för V.A.N.K! Vård Av Ny Katt alltså. Vilken seriös husse! Det ni, inte har min husse tagit ledigt för Vård Av Gullig Fjutt eller dylikt! Tomtens husse har varit hit med sådan mat som Tomten ska äta, sådan sand som Tomten ska ha i sin låda och på söndag kommer han hit igen och bekantar sig med Tomten.
Tänk om alla människor kunde vara lika seriösa. Då skulle katthem för hemlösa katter inte behövas längre, och vi katter skulle få frukost på sängen varje dag *fniss*. Nä jag skojar, vi har egentligen inga stora krav: mat, vatten, kärlek, en varm bädd, en ren låda och fri tillgång till internet!:)
Sedan kan vi ju fylla på med önskemål, eller hur?

" Sippo var närmast i gissningstävlingen! Grattis! Om du sänder mig din snigelpostadress så kan det dyka upp en vinst i snigelpostinkattet" Hit skickar du din snigelpostadress: KLICKA HÄR "

6 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Klart det var så "enkelt"! Låter som Tomten kommer att få en fantastisk husse! Nosbuff

Findus, Isak och Rasmus sa...

Vad bra uttänkt av Tomtens nya husse. Då känner ju sig Tomten mer hemma på en gång i sitt nya hem, för att så mycket är bekant redan. *kurr*

Trollungarnas Värld sa...

Åh, vad snällt. Vilken bra människa Tomten kommer att komma till. Jag önskar att min människa också kunde va hemma med mej

Puma och Sixten sa...

Något liknande har Matte tänkt på faktiskt. De som jobbar på hennes jobb tar ibland ledigt för VAB(vård av barn) Matte tycker man borde få ta ledigt för VAK(vård av katt) också. Det låter som om Tomten kommer få en underbar Husse, vi önskar honom all lycka till.

Nea theCat sa...

Aha. En sån hängiven husse Tomten skall få! Trevligt!!

Tycker min matte borde vara hemma oftare för OAK. Alltså Omtanke Av Katt.

Nospuss

Anonym sa...

hej.
jaa,då har man fått lära sitt nytt ord i tassen,tack för det!
/tass från pip och murre som vaknat upp ur vinterdvalan.