2010-07-21

Bubbelseende?

Helt sjukt! Jag måste nog gå till en optiker och skaffa glasögon. I morse fick jag bubbelseende, dvs jag såg bubb... dubbelt! Matte kom hem med något underligt i en bur, en kattunge! NEJ , tvååååå!
Likadana. Tvillingar.
-Och vaffö ska vi ha DOM  hä hos oss? undrade jag.
-Dom låg i ett dike och pep, sa matte. Vi måste hjälpa dem att hitta sin mamma. Minns du inte när du var liten Fjutten, vad mamma var mjuk och snäll? Hon gav dig varm mjölk, putsade dig och lärde dig allt om kattlivet.
-Mjoooo det minns ja.
-Var nu snäll mot Kalle och Palle, och se till att de får lugn och ro.

Den enda som varit snäll mot dem är Minus. Pelle fräste och jag tyckte dom var ganska fula. Linus trodde det var råttor.I morgon ska jag bestämma vad jag tycker om dom.

Kalle och Palle

3 kommentarer:

Findus, Isak och Rasmus sa...

Hmm, vet inte heller riktigt vad vi hade tyckt att få två små kattungar inneboende. *funderar* Fast matte tyckte att Kalle och Palle är jätte-ullig-gulliga! Hoppas att deras mamma visar sig. De måste sakna henne. Kurr och burr.

Dui och Deco sa...

De är fina, ni har nog en av världens mest omtänksamma mattar tror vi. Hoppas att ni hittat mamman fram till dess kan ni nog hjälpa till att ta hand om dem även om de är små och jobbiga. Nosbuff

Wikki Bloggkatten sa...

Lugn Fjutten sådana där små måste snarast tillbaka till sin mamma om det går - var nu en gentlekatt och låt dem stanna ett tag. Du kan ju lära dem vett och kattikett och sånt!
TassKram Wikki