2010-08-10

Dubbelt upp

Ja, jag blev ju så förskräckt tidigare när jag såg att matte tagit hem min dubbelgångare, så jag visst inte vad jag skulle jama. Nu har vi spanat lite på varandra och matte har förklarat. Baltazar ska vara här några dagar, han har liksom hamnat mellan två hem. Han är rädd, precis som jag när jag kom hit så jag förstår så väl att han känner sig läbbig i pälsen. Han ligger mest under sängen men landade nyss i klöspelarens hängkorg!
Matte stoppade in kameran under sängen och tryckte.
Här är han!

PS: Jag tycker inte om att matte pussar på honom, därför väser jag i protest!

6 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Det är allt en riktig dubbelgångare! Förstår att det känns tufft för dig men var glad över din fantastiska matte. Nosbuff

jessica sa...

Syster yster Viska tassar förbi och säger Hej. Att min bror blivit så snygg, det måste ligga i släkten...
Mjaaaauuuu

Eva sa...

Systrarna Fnatt hälsar snobbigt att de inte ALLS saknar honom, men nog hör stödmatte hur de jamar efter honom iaf... Det blev en tupplur på ca 4 timmar (rekord!) efter Akinas hemkomst och dammsugarens skräckinjagande framfart!

Findus, Isak och Rasmus sa...

Oj, där har du verkligen en som liknar dig! Söt liten gulleplutt, men det är förståeligt om han vill ta det lite försiktigt. Han tycker nog att ni stora kissar är jättetuffa. Kurr och burr.

Trassla sa...

Voff!
Söt kisse!
Fnissvoff, jag börjar visst att förstå nord-jamiska!
Bubbelstångare=dubbelgångare.
*antecknar i glosboken*

Jag skulle däremot gärna beställa ett dussin grubbelfångare till min matte. Hon skulle behöva dem.
*antecknar i önskelistan*
*vift vift vift*

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Dui och Deco: Det är lite tufft, jag måste få visa matte att jag är sur...
Jessica: Ååå, syster Viska, vad kul! Ja, vi är verkligen av det vackra släktet, samma med syrran Vilda!
Eva: Systrarna Fnatt var visst helt slut av all ansträning. Balte var pigg hela natta, blomkruka två i golvet, inget kras men jord över golvet, han är nog rätt kul i alla fall! :)
Findus, Isak och Rasmus: Ja, vi är ju verkligen jättetuffa...eller inte? Pelle är tuff, han viker inte en tum när Balte kommer till matskålen.
Trassla: En grubbelfångare skulle min matte behöva också. Mycket bra idé.Kan hon haka på din mattes beställning :) ?