2011-04-28

Det är jobbigt med gäster!

Ni vet ju att vi har en gäst här hos oss, Tant Edit! Hon har nu flyttat in i huset efter att ha bott i Tomtestugan några dagar. Matte har lovat att hon inte ska bli så länge här, men vad är länge? Tio år är länge, 2 år är länge...och jag tycker att två veckor är länge!
Jag tycker att Tant Edit är läskig. Hon fräser och ser grym ut i ögonen och har jagat Pelle och Minus och slängt ut klorna i deras pälsar. Första dagarna låg jag bakom sängen hela tiden. Nu vågar jag vara framme men passar mig noga för Tant Edit.
Anledningen till att Tant Edit bor här just nu, är att matte ska ta reda på om Tant Edit är dräktig. Burr, tänk er en flock med fyra små Editliknande monster som skulle kravla omkring här i vårt hus. Jag röstar helt klart NEJ, och har husse med mig i mitt beslut! Tur att man har husse som stöd eftersom matte är en hopplös matte som bara ler fånigt om det skulle bli mini-editar.
Hoppas på en förändring snart, annars kallar jag på kattombudsmannen och skaffar en kattvokat som kan företräda mig och lägga fram mina krav och villkor!
Edit i kattgården

3 kommentarer:

lillies lya sa...

Huvva vad hemskt med en fräsig Edit i huset, fast... hon är rasande söt Tant Edit! Och tänk... små editar, som leker och har roligt med allt. Sååååå gulligt!!

Anonym sa...

Jamarns så otäckt med en kloviftande tant Edit hemma. Jag tycker nog du ska kontakta en advokatt omedelbums som driver igenom dina krav.

Dui och Deco sa...

Oj då!n Tant Edith har nog inte haft det så lätt, vi hoppas att det inte blir några kattungar. Matte är ju toppen som hjälper katter så bra men ni måste ju få ha en del av ert Område lite för er själva, särskilt när man är rädd för den som flyttat in. Nosbuff