2011-04-29

Matte förstår

Vi har haft Editsemester i natt! Hon fick sova över i Tomtestugan för att vi skulle få lite lugnt här inne i huset. Matte vet ju att jag känner mig rädd, och Tant Edit behöver mycket vila så det passar bra att hon får vara för sig själv en stund.
På morgonen hade vi puss-kalas. Vi hade en tävling, "Flest -pussar-på-en-minut" och jag kan garantera att jag vann! Det känns bättre idag, nu när jag vet att matte förstår att jag inte är så förjust i Tant Edit. Det är inget fel på Tant Edit, nej dåååå, men hon skrämmer mig bara genom att se på mig!
Nu blir det dammsugning här i huset så nu pyser jag iväg bakom sängen ett tag!

Det här är en konstig bild som matte har tagit.
Någon som vill jama om för mig vad det är?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Edit är ju söt men hon har nog varit med om en hel del. Kanske katter som försöker sno hennes mat. Fräser och är elaka mot henne. Då är det kanske inte så konstigt att hon säger ett och annat väl valt ord till er.

Men skönt att ni fick Edit fritt i natt.

Nosgos

Dui och Deco sa...

Vad skönt att matte förstår. Vilken mystisk grej , med en fjäderkotlett på, kan det vara en hållare för kattgodis?? Nosbuff

Anonym sa...

Vilken snäll och förstående människa din matte är. Tänk om alla var så goa.

Xantippa sa...

Kom att tänka på Tomten som bodde hos er för något år sedan. Vet du hur det är med honom?

Findus, Isak och Rasmus sa...

Tant Editar är nog inte att leka med, när de ska hålla ordning på er andra. Då kan det vara rätt skönt att hon har ett eget krypin i Tomtestugan. Vilken spännande mackapär ni har på väggen. Kan det vara en nötskrikeholk med egen ingång i botten? Kurr och burr.

Wikki sa...

Skönt att ni har en tomtestuga att låta Edit bo i! Men hon kanske blir ledsen över att inte ha sällskap, så ni får nog uthärda att matte tassar till henne ibland! Tänk på att ni hade lika jobbigt som Edit en gång i tiden, och nu kanske ni är hennes (och eventuella ungars) räddning till ett nytt liv i ett nytt hem?! Så låna ut matte lite lite?! *berömmande buff*

Önskar er en underbar Valborg, kära vänner!
NosPuss Wikki & MysKurr Nova